ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ارشد امنیت فیسبوک این شرکت را ترک می‌کند؛ خبری از جایگزین نیست

الکس استاموس، مدیر ارشد بخش امنیت فیسبوک گفته که در این ماه شرکت را ترک خواهد کرد. یک روز پیش از انتشار متن استعفا، استاموس گفته بود بعضی مهره‌های مخرب، در حال سوء استفاده از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

الکس استاموس، مدیر ارشد بخش امنیت فیسبوک گفته که در این ماه شرکت را ترک خواهد کرد. یک روز پیش از انتشار متن استعفا، استاموس گفته بود بعضی مهره‌های مخرب، در حال سوء استفاده از این پلتفرم برای مداخله در مباحث و سازماندهی‌های سیاسی ایالات متحده هستند.

زمانی که استاموس فیسبوک را ترک کند، جایگاه او به شخص دیگری داده نخواهد شد و مقام مدیر ارشد بخش امنیت خالی خواهد ماند. با این وجود، همه منتظر هستند تا ببینند فیسبوک با مشکلات امنیتی آتی خود چه خواهد کرد، مشکلاتی نظیر رسوایی کمبریج آنالیتیکا.

به جای تشکیل یک تیم امنیتی، فیسبوک در نظر گرفته این تیم را حذف کند و در عوض برای همه بخش‌ها مهندسینی مخصوص به این کار قرار دهد. سخنگوی فیسبوک در ایمیلی گفت: «ما مدیر ارشد امنیت جدیدی برنمی‌گزینیم. از ابتدای امسال مهندسین امنیتی، تحلیلگران، محققان و دیگر متخصصین را در تیم‌های مهندسی و محصول قرار دادیم تا با خطرات امنیتی نوظهوری که با آن روبرو می‌شویم مقابله کنیم.»

این سخنگو در ادامه گفت می‌خواهند شیوه‌ای را به کار بگیرند که امنیت اطلاعات کاربران را تامین کند. خروج استاموس از فیسبوک خبر ساده‌ای نیست. او یکی از معدود مدیران اجرایی فیسبوک بود که در خارج از محیط شرکت، با دیگران در مورد مشکلات مختلف صحبت می‌کرد. او همچنین بارها در توییتر با خبرنگاران در مورد مشکلات امنیتی صحبت کرده بود.

فیسبوک استاموس را سال ۲۰۱۵ استخدام کرد. او سِمَتی مشابه در یاهو نیز داشت اما وقتی متوجه شد این شرکت سیستمی ساخته تا ایمیل‌ها را برای دولت ایالات متحده اسکن کند، از آنجا خارج شد.

۱۷ آگوست آخرین روز کاری الکس استاموس خواهد بود. پس از آن، وی به استنفورد خواهد رفت تا تدریس و پژوهش را از سر بگیرد. شریل سندبرگ از مدیران اجرایی فیسبوک در بیانیه‌ای گفت شرکتش مشتاق است تا با استاموس در سمتی جدید ادامه همکاری دهد.

فیسبوک به خوبی می‌داند که از دست دادن مدیر ارشد بخش امنیت و حذف تیم امنیتی خود در بحبوحه مشکلات امنیتی عمیقی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند وجهه مناسبی ندارد بنابراین در همه بیانیه‌های خبری به این موضوعات اشاره شده تا نگرانی‌های جدیدی شکل نگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی