ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش فروش تبلت های هواوی و اپل افت بازار جهانی
تکنولوژی

رشد فروش تبلت های اپل و هواوی در کنار افت کلی بازار این محصول

به نظر می رسد افول سال به سال بازار تبلت ها هرگز متوقف نشود. پس از گذشت ۱۵ سه ماهه متوالی، سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نیز نشان از بازار رو به کسادی تبلت ها ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به نظر می رسد افول سال به سال بازار تبلت ها هرگز متوقف نشود. پس از گذشت ۱۵ سه ماهه متوالی، سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نیز نشان از بازار رو به کسادی تبلت ها دارد. البته این رکود شامل محصولات دو برند اپل و هواوی نشده و این دو شرکت شاهد افزایش اندکی در فروش تبلت های خود بوده اند.

بنا بر گزارش موسسه آماری IDC، در دوره زمانی مذکور ۳۳ میلیون دستگاه انواع تبلت روانه بازار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵ میلیون واحد کاهش را نشان می دهد. ضمن این که میزان افت فروش امسال (۱۳.۵ درصد) نیز از سال گذشته بیشتر بوده است.

افزایش فروش تبلت های هواوی و اپل افت بازار جهانی

 

گرچه کمپانی های تجاری و کاربران عادی از رایانه های تبدیل شونده و ۲ در ۱ ها به خوبی استقبال کرده اند، اما کسانی که قدرت خرید بالایی نداشته باشند گزینه خاصی را نیز در این حوزه در مقابل خود نخواهند دید.

با این همه کارشناسان IDC باور دارند که با ورود محصولاتی چون سرفس Go، تبدیل شونده های مبتنی بر Chrome OS و همچنین معرفی آیپدهای ارزان قیمت تر اپل در آینده نزدیک شاهد تحرکی جدید در این بخش از بازار ابزارهای هوشمند باشیم.

افزایش فروش تبلت های هواوی و اپل افت بازار جهانی

در جدول بالا وضعیت فروش و سهم بازار پنج سازنده بزرگ تبلت ها در دنیا را مشاهده می کنید. اگر به ستون آخر این جدول نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که گرچه سامسونگ همچنان جایگاه دوم را در اختیار دارد، اما نسبت به سال گذشته ۱۶.۱ درصد از تیراژ فروش تبلت های خود را از دست داده است. بر خلاف دو رقیب بالاتر و پایین تر از آن که سه ماهه دوم ۲۰۱۸ را با افزایش میزان فروش پشت سر گذاشته اند.

اپل همچنان با فروش ۱۱.۵ میلیون دستگاه آیپد در دوره زمانی مورد اشاره، با اخلاف زیادی بزرگترین تبلت ساز دنیا به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی