ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی صورت سوژه ها را مشابه نقاشی‌های پیکاسو و ون‌گوگ غیرشفاف می‌کند

به تازگی دانشمندان موفق شده اند که سیستم جدیدی برای غیرشفاف کردن چهره بکار ببرند.  با این روش جدید، هوش مصنوعی می‌تواند به جای استفاده از فیلتر شطرنجی یا سیاه کردن صورت، راهکاری متفاوت در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی دانشمندان موفق شده اند که سیستم جدیدی برای غیرشفاف کردن چهره بکار ببرند.  با این روش جدید، هوش مصنوعی می‌تواند به جای استفاده از فیلتر شطرنجی یا سیاه کردن صورت، راهکاری متفاوت در پیش گرفته و صورت فرد را نقاشی کند.

این مسئله موجب می‌شود که روش جدید، علاوه بر مخفی کردن هویت شخص بتواند احساسات وی را به تماشاگر منتقل کند.

اصولاً دیدن چهره و مشاهده‌ی بدن فرد صحبت کننده، بیانگر مسائل مختلفی است و به انتقال حس کمک می‌کند. تماشاگران با مشاهده‌ی این موارد قادرند احساسات واقعی را بهتر درک کنند. پیش از این رسانه‌های مختلف برای غیرشفاف سازی چهره به ناچار صورت شخص را حذف می کردند. این مسئله موجب می‌شد که تماشاگران نتوانند حس افراد و حالت چهره‌ی آنها را مشاهده کنند.

حال سیستم جدید که توسط پروفسور استیو دیپاولا و کیت هنسی از دانشگاه سایمون فریزر کانادا توسعه یافته می‌تواند احساسات اشخاص را در صورتشان حفظ کرده و با روشی به خصوص هویت آنها را در نقاشی مخفی کند.

این سیستم در ابتدا چهره شخص مورد نظر را تحریف می‌کند و تغییراتی در اعضای صورت ایجاد می‌کند. مثلا چشم‌ها را بزرگ کرده یا زاویه‌ی فک یا بینی را تغییر می‌دهد. این تکنیک موجب می‌شود که دیگر صورت فرد قابل شناسایی نباشد. پس از آن هوش مصنوعی دوباره مرحله‌ی دیگری از تحریف صورت را پیاده کرده تا از ناشناس ماندن فرد مطمئن شود.

این دو مرحله باعث می‌شود که دیگر فردی نتواند با مهندسی معکوس، تصویر را به حالت عادی بازگردانده و هویت سوژه را تشخیص دهد.

پس از آن هوش مصنوعی، تصاویر این ویدیو را بر اساس تکنیک‌های آثار معروف پیکاسو و ون‌گوگ نقاشی می‌کند. این مسئله ضمن اینکه به فرآیند غیر شفاف سازی کمک می‌کند، احساسات چهره فرد را دقیقتر نمایان کرده و بهتر به نمایش می‌گذارد.

جالب اینجاست که این هوش مصنوعی تُن صدای فرد را نیز در طراحی خود مدنظر قرار می‌دهد تا حالات چهره را مطلوبتر شبیه سازی کند. برای مثال در صورتی که شخصی غمگین باشد سعی می‌کند از تناژ رنگی تیره استفاده کند، تا بیانگر غم وی باشد.

حال رسانه‌های مختلفی قرار است در آینده‌ای نزدیک سراغ این تکنولوژی جدید رفته و از نقاشی‌های هوش منصوعی برای حفظ هویت سوژه‌ها استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی