ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت از پلمب ایرانی؛ دفتر تپسی در ارومیه بسته می‌شود

تاکسی‌های آنلاین در سال حمایت از کالای ایرانی با مشکلات عجیبی روبه‌رو شده‌اند و روزی نیست که خبر پلمب شدن دفاتر اسنپ و تپسی به گوش نرسد. آخرین مورد، مربوط به پلمب دفتر تپسی در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

تاکسی‌های آنلاین در سال حمایت از کالای ایرانی با مشکلات عجیبی روبه‌رو شده‌اند و روزی نیست که خبر پلمب شدن دفاتر اسنپ و تپسی به گوش نرسد. آخرین مورد، مربوط به پلمب دفتر تپسی در ارومیه است؛ اتفاقی که با یک ضرب‌العجل همراه بوده و کمتر از ۲۴ ساعت به اجرایی شدن آن باقی مانده. اما سرچشمه این اتفاقات و محدودسازی تاکسی‌های اینترنتی چیست؟

«هومن دمیرچی»، معاون عملیات، عضو هیات مدیره و هم‌موسس تپسی در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید تاکنون شهری وجود نداشته که تپسی وارد آن شود و دفتر پلمب نشود. او خبر می‌دهد شهرداری‌ها که تاکسیرانی را در زیرمجموعه خود دارند، تاکسی‌های آنلاین را رقیب مستقیم خود می‌دانند: «به همین دلیل از ناآگاهی محلی استفاده می‌کنند و با دادستان‌ها وارد صحبت می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود تا به محض ورود ما به شهر جدید، این اتفاق تکرار و دفاتر ما پلمب شود.»

دمیرچی اشاره می‌کند مشکلی که برای تپسی در ارومیه پیش آمده هم دقیقاً همین است: «عملاً اتفاقی که افتاده این است که شهرداری با دادستان وارد مذاکره می‌شود و دادستان هم به پلیس امکان حکم پلمب می‌دهد. تلاش کردیم مطابق با روالی که همه‌جا انجام داده‌ایم، با استناد به قوانین و نامه‌‌ای که دادستان کل کشور داده و می‌گوید که مرجع صدور مجوز برای تاکسی‌های اینترنتی، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی است، صحبت کنیم؛ معمولاً در شهرها با ارائه این مدارک مشکل حل می‌شود اما در ارومیه، دفتر دادستان دیگر ما را نمی‌پذیرد و می‌گوید هر وقت مجوز گرفتید برگردید.»

در واقع به تپسی گفته شده است که باید از شهرداری ارومیه مجوز دریافت کند؛ این در حالیست که بحث دریافت مجوز برای تاکسی‌های آنلاین از سوی شهرداری، مدت‌ها مختومه بود و حالا دوباره با لایحه پیشنهادی وزارت کشور، که هنوز در رابطه با آن تصمیم‌گیری نشده، مطرح شده است. معاون عملیات تپسی در همین رابطه می‌گوید: «شهرداری می‌تواند بر کار ما نظارت کند اما این نظارت، تعریف و چارچوب دارد. معنی‌اش هم این نیست که باید مجوزی موازی از شهرداری بگیریم و این مورد در نامه دادستان کل کشور نیز تصریح شده است.»

دمیرچی در گفتگو با دیجیاتو تعداد رانندگان فعال در ارومیه را ۱۰ هزار نفر عنوان می‌کند و این احتمال را نیز مطرح می‌کند که با پلمب شدن دفتر تپسی، این تعداد افراد، علاوه بر چند ده نیروی مستقیم عملیاتی از کار بی‌کار شوند. او در پاسخ به این پرسش که آیا با پلمب شدن دفتر اجازه کار به شکل نرم‌افزاری هم از تپسی سلب می‌شود یا خیر گفت: «سرویس ما صرفاً متکی به نرم‌افزار نیست و به پاسخگویی عملیاتی و پشتیبانی حضوری نیاز داریم. زمانی که دفتری نداشته باشیم و از طرفی نتوانیم راننده جدیدی وارد سیستم کنیم، دیگر نمی‌توانیم سرویس مناسبی در اختیار مسافر قرار دهیم.»

تعطیلی تپسی در ارومیه در حالی اتفاق می‌افتد که این تاکسی اینترنتی از زمستان سال گذشته در این شهر حضور داشته و شهروندان در این بازه زمانی به خدماتی که از تاکسی‌های آنلاین دریافت می‌کردند، عادت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

    بنظر شما چرا دولت یه حرکت مفید برا مردمش نمیکنه؟؟واقعا چرا؟؟؟کدوم سال شما یه خبر خوب شنیدین؟هر سال یه قانون جدید و خت تر شدن شرایط مردم.چه سیاستی هست این؟

مطالب پیشنهادی