ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چه چیزی درون تایرهای تسلا مدل X وجود دارد که از تولید صداهای مزاحم جلوگیری می کند؟ [تماشا کنید]

یوتیوب را می توان به واسطه وجود کانال های علمی متعدد، یکی از بهترین مراجع آموزشی دانست. چنانچه گشت و گذاری کوتاه در این سرویس به اشتراک گذاری ویدیو داشته باشیم، با انبوهی از کانال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

یوتیوب را می توان به واسطه وجود کانال های علمی متعدد، یکی از بهترین مراجع آموزشی دانست. چنانچه گشت و گذاری کوتاه در این سرویس به اشتراک گذاری ویدیو داشته باشیم، با انبوهی از کانال های بسیار مفید روبرو خواهیم شد.

کانال What's inside یکی از این موارد است که توسط پدر و پسری کنجکاو اداره می شود. همانطور که از نام این کانال می توان حدس زد، گردانندگان آن به سراغ مواد، اشیا و سیستم های مختلف رفته و اجزای داخلی آنها را مورد بررسی قرار می دهند.

whats inside

در یکی از ویدیوهای جالب اخیر این پدر و پسر به سراغ تایرهای تسلا مدل X رفته و ساختار داخلی آن را واکاوی کرده اند. دلیل اصلی این کار خودداری برخی از مکانیک ها از تعمیر و پنچرگیری لاستیک مدل X به خاطر ساختار داخلی پیچیده عنوان شده است.

پس از کم کردن باد یکی از تایرهای عقب، پدر و پسر یوتیوبی به کمک یکی از دوستان خود دیواره آن را پاره کنند. سپس با جدا کردن تایر از خودرو، سطح آن را به صورت عرضی برش می دهند. نکته جالب اینکه مقاومت تایرهای ساخت پیرلی برای مدل X انقدر بالاست که از یک دستگاه برش برای این کار استفاده می شود.

whats inside

با جداسازی بخشی از لاستیک معلوم می شود که در جداره داخلی آن نوعی فوم به کار برده شده؛ به گفته گردانندگان کانال مذکور، این فوم ظاهرا نقش یک عایق صوتی را ایفا نموده و از تولید صداهای مزاحم اضافی جلوگیری می کند.

whats inside

با توجه به کابین فوق العاده ساکت و آرام تسلا مدل X، این مساله به احتمال زیاد صحیح بوده و فوم به کار رفته در جداره داخلی لاستیک های این کراس اوور برقی به عنوان عایق صوتی عمل می کند.

همانطور که اشاره شد، تایرهایی تسلا مدل X متعلق به گردانندگان کانال What's inside ساخت شرکت ایتالیایی پیرلی هستند. مشخص نیست که آیا دیگر ساخته های این کمپانی معروف نیز دارای چنین فوم هایی هستند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amin Qs
    Amin Qs | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

    چقدر فکر و ایده خوبی بود،

  • alex
    alex | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    فیلم قشنگی بود دمتون گرم

مطالب پیشنهادی