ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هنسی چنگ و دندان نشان می دهد؛ معرفی قدرتمندترین موتور بنزینی دنیا

بعد از نمایشگاه SEMA سال ۲۰۱۷ شرکت تیونر تگزاسی هنسی، نسل جدید موتورهای خود را رونمایی کرده است. این نسل جدید به منظور استفاده در سوپر خودروی بعدی کمپانی هنسی که قدرتی معادل 1600 اسب بخار ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بعد از نمایشگاه SEMA سال ۲۰۱۷ شرکت تیونر تگزاسی هنسی، نسل جدید موتورهای خود را رونمایی کرده است. این نسل جدید به منظور استفاده در سوپر خودروی بعدی کمپانی هنسی که قدرتی معادل 1600 اسب بخار خواهد داشت، طراحی و تولید شده است.

 شرکت هنسی برای این موتور 7.6 لیتری تویین توربو قول گرفتن توان خروجی فوق العاده بالایی معادل 1600 اسب بخار را داده است . بدنه این موتور کاملا از آلومینیوم تولید شده و گفته می شود که گشتاوری به اندازه 1762 نیوتن متر در دور موتور 4400 RPM تحویل خواهد داد.  این موتور محصول همکاری 5 ساله هنسی و شرکت فنی مهندسی Pennzoil است.

لازم به ذکر است که این موتور 100 اسب بخار از موتور بوگاتی شیرون 1479 اسب بخاری و کوئینزیگ رگرا 1500 اسب بخاری قوی تر است. بنابراین چنین قدرتی آن را تبدیل به قدرتمندترین موتور تولید کارخانه دنیا می کند. نتیجه تمام تلاش هایی که برای طراحی و تولید آن صورت گرفته فقط یک چیز است، شکستن رکورد سرعت.

برهمین اساس انتظار می رود که در سال 2019 شاهد جا به جایی رکورد های بسیاری باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نیم نگاهی داشته باشیم به توضیحات مختصری که آقای John Hennessey درباره این موتور عنوان کرده است. وی توضیح داده است که هدف اصلی در طراحی و تولید این موتور رسیدن به سرعت 482 کیلومتر در ساعت است. همچنین آقای Hennessy اعلام کرد آنها برای رسیدن به این سرعت قادر به گرفتن 2000 اسب بخار نیز از این موتور هستند .هنسی سال گذشته نیز ثبت چنین رکوردی را مطرح کرده بود.


این موتور بر روی نسل جدید ابرخودروی هنسی یعنی ونوم F5 قرار خواهد گرفت. برخلاف نسل قبل ونوم F5 دیگر بر پایه شاسی لوتوس ساخته نخواهد شد و این بار همه تجهیزات و امکانات این خودرو به دست خود هنسی طراحی شده است. بدنه تمام فیبر کربنی نسل جدید ونوم F5 باعث شده است این خودرو فقط  1360 کیلوگرم وزن داشته باشد.

با وجود اینکه تنها 24 دستگاه از این خودرو تولید می شود که ۱۵ دستگاه از آن تا به حال فروش رفته است. هر کدام از این خودروها 1.6 میلیون دلار قیمت دارند.هنسی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی