ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ شبکه‌ های مجازی
تکنولوژی

واکنش وزارت ارتباطات به دبیر شورای عالی فضای مجازی: بنا نیست هرگاه تقدیر کردند بپذیریم

«سید جمال هادیان طبائی زواره» رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اظهارات اخیر «سیدابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی به سخنان مقام ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

«سید جمال هادیان طبائی زواره» رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اظهارات اخیر «سیدابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی به سخنان مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت که مرکز ملی فضای مجازی، مرکز هماهنگی و نظارت بر همه دستگاه‌های مسئول در حوزه فضای مجازی است و بنا نیست هرگاه تقدیر کردند بپذیریم و هرگاه نقدی شد موضع انتقادی داشته باشیم.

هادیان در ادامه عنوان کرد که وزارت ارتباطات همواره بر هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی و نظارت مستمر این نهاد ملی تأکید داشته است و برای انجام دقیق اقداماتی که در چارچوب قانون به این وزارتخانه ابلاغ می‌شود تلاش کرده و می‌کند:

«آقای فیروزآبادی نیز به عنوان رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مقاطع مختلف از اقدامات موثر و قانونی وزارت ارتباطات تمجید و حمایت کرده‌اند و آنچه مسلم است و از صحبت‌های ایشان بر‌می‌آید، حمایت همه جانبه وزارت ارتباطات از پیام‌‌رسان‌های داخلی بر اساس مصوبات مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفته است و اگر جمع‌بندی مرکز ملی در هر مورد دیگری نیز ابلاغ شود مطابق با قانون بدان عمل خواهد کرد.»

فیلترینگ شبکه‌ های مجازی

هادیان به باشگاه خبرنگاران جوان توضیح داد: «وزارت ارتباطات درباره مباحث فضای مجازی اعم از پیام‌رسان‌ها، فیلترشکن‌ها، شبکه ‌ملی‌اطلاعات، موتورهای جستجوی داخلی و سایر موارد مرتبط، علاوه بر اجرای وظایف قانونی خویش، برحسب وظیفه تخصصی ادله و توجیهات کارشناسی و علمی را پیش‌ روی مسئولان و نخبگان قرار می‌دهد تا مبادا روزی متهم شود که ای‌کاش زودتر می‌گفتید تا مسیر را آن‌گونه که درست و به مصلحت جامعه است، انتخاب می‌کردیم و دچار ضعف و خسران نمی‌شدیم.»

گفتنی‌ست چندی پیش فیروز آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود:

«وزارت ارتباطات معتقد است استفاده انبوه مردم از فیلترشکن‌ها به صلاح نیست و فیلترینگ را شُل کرده است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرده بود، اینستاگرام هم اگر همکاری نکند به سرنوشت تلگرام دچار می‌شود، البته اینستاگرام قسمت مخفی شهروندی ندارد و همه‌چیز در آن دیده می‌شود. درحالی‌که در تلگرام حوزه‌های مخفی شهروندی وجود داشت، اما در اینستاگرام همه چیز دیده می‌شود و بیشتر جنبه بولتنی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    دو تا ارگان دولتی باهم اختلاف دارند ! مردم چیکار کنند که اختلافاتشان را رسانه ای می کنند ؟ این بیانگر دفاع یکی از مردم نیست این نشان دهنده رفتار غیر حرفه ای ان ارگان است که اختلافات داخلی را به میان مردم می کشند .

    • enrix
      enrix | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      فرقش اینه مرکز ملی فضای مجازی و کمیته مصادیق منتخب رهبریه و قدرتش طبیعتا بیشتر از ارگانیه که انتخاب ملت ایرانه! میتونه هر زمان که بخواد دستور به فیلتر هر چیزی بده!چون ...... تعجب میکنم این چیزارو نمیفهمید

      • enrix
        enrix | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

        البته اینم بگم اینکه چیزی منتخب رهبریه دلیل نمیشه رهبر با تموم حرفاش یا کاراش موافق باشه ولی خوب بحث قدرت بین دو سه نفر و مردم وسطه که اونا به دلیل .... قدرتشون از منتخب مردم و دولت و مجلس و ... بیشتره

        • irajmirzazadehpy
          irajmirzazadehpy | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

          خوب مردم چیکار کنند ؟ اینها همش پروپاگاندای رسانه ای است ! یک عده هم خودشان را اینجوری توجیه می کنند ! مگر از مریخ امده اند همه انها منتخب رهبر هستند فکر نکنم در فرم استخدامی کسی دو تا گزینه گذاشته باشند ! گزینه 1 منتخب باشم . گزینه 2 منتخب نباشم . حداقل اگر اختلاف نظر دارند در خفا حل کنند و منتی سر مردم نذارند .

  • Farhad Sharifat
    Farhad Sharifat | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    دعوای شِمر و امام حسین تعزیه س

مطالب پیشنهادی