ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-ioniq-ev-electric-track-car-1-1
خودرو

تیونینگ یک خودرو برقی؛ اقدام جالب هیوندای برای تقویت مدل Ioniq

در میان اتومبیل های بنزینی، ارتقای عملکرد فنی یا همان تیونینگ یک امر بسیار رایج و متداول است و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. اما علی رغم گذشت چند سال از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در میان اتومبیل های بنزینی، ارتقای عملکرد فنی یا همان تیونینگ یک امر بسیار رایج و متداول است و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. اما علی رغم گذشت چند سال از زمان ظهور خودروهای الکتریکی، این دسته از اتومبیل ها به دلایل مختلف با استقبال تیونرها روبرو نشده و خبرهای چندانی از مدل های ارتقا یافته نیست.

هیوندای Ioniq

اخیرا تیمی از مهندسین هیوندای به سراغ نسخه تمام الکتریکی مدل Ioniq رفته و توانایی های فنی آن را بهبود بخشیده است. به واسطه تغییرات ظاهری انجام شده، این خودرو اکنون بسیار جذاب تر دیده می شود. رنگ آمیزی خاص، گلگیرهای برآمده، رینگ های Volk TE37SL با تایرهای عریض 275 میلی متری برخی از خصوصیات ظاهری جالب Ioniq تیونینگ شده هستند.

هیوندای Ioniq

بیشترین تغییرات در بخش قوای محرکه رخ داده، جایی که مهندسین هیوندای پیشرانه Ioniq را با پیشرانه کراس اوور جدید کونا تعویض کرده اند. این پیشرانه 201 اسب بخار قدرت و 394 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بد نیست اشاره کنیم پیشرانه استاندارد Ioniq برابر با 118 اسب بخار قدرت و 295 نیوتن متر گشتاور دارد.

با تکیه بر پیشرانه جدید Ioniq اکنون در عرض 5.8 ثانیه به سرعت 60 مایل (96.5 کیلومتر) در ساعت رسیده و قادر است به نهایت سرعت 115 مایل (185 کیلومتر) دست پیدا کند.

نیروی پیشرانه کماکان به سمت چرخ های جلو هدایت می شود، اما برای جلوگیری از هرزگردی چرخ های درون پیچ، از دیفرانسیل لغزش محدود کمک گرفته شده است.

در بخش سیستم تعلیق ظاهرا تنها تغییر به کاهش ارتفاع و استفاده از فنرهای سفت تر مربوط می شود. با این حساب در قسمت عقب ساختار میله پیچشی به احتمال زیاد پابرجا مانده است.

وظیفه توقف خودرو به ترمزهای شش پیستونه در محور جلو و نمونه های 4 پیستونه در قسمت عقب که ساخت شرکت Wilwood هستند، محول شده است. سیستم های مربوط به خنک کاری قطعات الکترونیکی و پک باتری هم ارتقا پیدا کرده اند.

Hyundai-Ioniq-electric-racer
تغییرات انجام شده در هیوندای Ioniq مسابقه ای در یک نگاه

هیوندای هدف از این پروژه را تحقیق و توسعه عنوان نموده؛ در صورت موفقیت، پروژه کره ای ها احتمالا به تولید مدل های N برقی خواهد انجامید. گفتنی است Ioniq تیونینگ شده به همراه ولستر N در سری مسابقات Optima Ultimate Street Car امسال شرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی