ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

به بهانه روز جهانی کتاب الکترونیک؛ بهترین اپلیکیشن های کتابخوان برای موبایل

امروز روز جهانی کتاب الکترونیک است. کتاب‌هایی که هر چند به اعتقاد بعضی‌ها نمی‌توانند جای نسخه‌های کاغذی‌شان را پر کنند اما حتی اگر از این دسته هم باشید باز نمی‌توانید محبوبیت روز افزون این فرمت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۰

امروز روز جهانی کتاب الکترونیک است. کتاب‌هایی که هر چند به اعتقاد بعضی‌ها نمی‌توانند جای نسخه‌های کاغذی‌شان را پر کنند اما حتی اگر از این دسته هم باشید باز نمی‌توانید محبوبیت روز افزون این فرمت را به خصوص در یک دهه گذشته کتمان کنید. به همین مناسبت در مطلب پیش رو به سراغ بهترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان موبایلی رفته‌ایم که کمتر به آن‌ها پرداخته‌ایم. بنابراین اگر می‌خواهید با بهترین اپ‌های کتاب‌خوان گوشی آشنا شوید، تا پایان همراه ما باشید.

بخش اول: کتاب‌خوان‌های صوتی انگلیسی

Google Play Books

ساز و کار Google Play Books تفاوت چندانی با بقیه اپلیکیشن‌های مشابه ندارد و شاید مهم‌ترین چیزی که فروشگاه را به این حد از محبوبیت رسانده نام گوگل و عرضه آن در زمانی باشد که هنوز کتاب‌های الکترونیکی به محبوبیت الان نرسیده بودند. هر چند با تمام این حرف‌ها Google Play Books همچنان قابلیت‌هایی دارد که بتواند نیاز علاقه‌مندان به کتاب‌های الکترونیکی را برطرف کند.

هایلایت متن‌ها، پشتیبانی از فرمت‌ مختلف کتاب‌ها و کامیک‌ها، وجود یک دیکشنری درون برنامه‌ای، داشتن حالت شب، خواندن ادامه مطالب روی یک دیوایس دیگر و حتی توانایی آپلود کتاب‌های شخصی در فضای ابری همگی از ویژگی‌های هستند که باعث شده‌اند Google Play Books به رکورد یک میلیارد دانلود روی اندروید برسد.

Google Play Books

Google Play Books

سازنده: Google قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 53.6 / 12.3 مگابایت زبان:

Audiobooks from Audible

اگرچه در اندروید Google Play Books بین بقیه اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان پادشاهی می‌کند اما روی iOS این محصول آمازون است که توانسته گوی را از رقبا برباید. در این اپ کاربران به مجموعه بزرگی از کتاب‌ها، نمایش‌نامه‌ها، داستان صوتی و اخبار دسترسی پیدا می‌کنند و جدا از استریم آنلاین، اگر خواستید می‌توانید فایل‌های صوتی را دانلود کرده و بدون اینترنت به آن‌ها گوش بدهید.

اما برخلاف Google Play Books که رایگان بوده و هر محصولی که خواستید را جداگانه می‌خرید، Audible نیازمند اشتراک ماهانه است و هر ماه باید نزدیک به 15 دلار بپردازید تا اجازه استفاده از سرویس را دریافت کنید. هر چند هنگام ثبت نام، آمازون یک ماه رایگان را به کاربر تازه وارد سرویسش هدیه می‌دهد.

Audiobooks from Audible

Audiobooks from Audible

سازنده: Audible قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 83 / 25 مگابایت زبان:

بخش دوم: کتاب‌خوان‌های دیجیتالی انگیسی

Amazon Kindle

Amazon Kindle عملکردی شبیه به Google Play Books دارد، فروشگاهی با بیش از یک میلیون کتاب که هم در آن می‌توان کتاب‌های الکترونیکی و صوتی را خرید و هم با ابزارهای مدیریتی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد آن‌ها را خواند. آمازون کیندل کتاب‌های رایگان زیادی داشته و مشابه Audiobooks بخش آفلاین هم دارند. اما با وجود این برتری، رابط کاربری برنامه خالی از تبلیغات نیست و همین مسئله ممکن است بعضی‌ها را نسبت به استفاده از آمازون کیندل دلسرد کند.

Amazon Kindle

Amazon Kindle

سازنده: Amazon Mobile قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 170 / 54.85 مگابایت زبان:

Moon+ Reader

بزرگترین وجه تمایز Moon+ Reader نسبت به بقیه اپلیکیشن‌های کتاب خوان، آزاد گذاشتن دست کاربر در شخصی سازی رابط کاربری برنامه است. نوع فونت، پس زمینه، تم برنامه، حالت جستجو و نمایش همگی قابل تغییر هستند و به همین خاطر فضای اپ را آنگونه که دوست دارید می‌توانید درست کنید. Moon+ Reader رایگان است اما با پرداخت 4.99 دلار تبلیغات حذف شده و پشتیبانی از فرمت پی دی اف هم به همراه قابلیت‌های دیگری به برنامه اضافه می‌شود.

Moon+ Reader

Moon+ Reader

سازنده: Moon+ قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.20 مگابایت زبان:

بخش سوم: کتاب‌خوان‌های دیجیتالی فارسی

سبکتو

سبکتو آمده تا یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی را حل کند؛ در اینجا جای کتاب‌ها و مطالب طولانی سازنده از میکروکتاب‌ها و میکرومقاله‌ها در برنامه‌اش استفاده کرده، نسخه کوتاه‌تر منابع اصلی خود که تنها شامل چکیده کلیدی آن‌ها هستند و بنابراین زمان کمتری را از کاربر می‌گیرند.

بیشتر محتویات سرویس سبکتو روی موفقیت و تغییر سبک زندگی می‌چرخد و بنابراین اگر از آن دسته کسانی هستید که حوصله کتاب‌های طولانی ندارید و می‌خواهید در مسیر پیروزی قدم بگذارید، سبکتو همان «یک تیر و دو نشان» معروفی است که باید به سراغش بروید.

سبکتو - مطالعه به روش میکروکتاب

سبکتو - مطالعه به روش میکروکتاب

سازنده: سبکتو قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.8 مگابایت زبان:

طاقچه

همانند بقیه اپلیکیشن‌های لیست در طاقچه هم به تعداد زیادی از کتاب‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کنید، می‌توانید قبل از خرید کتاب چند دقیقه از آن‌ها را شنیده یا بخوانید و به واسطه قابلیت شخصی‌سازی، فرمت ظاهری متن‌ها را تغییر بدهید. اما طاقچه یک تفاوت جالب با بقیه کتاب‌خوان‌های فارسی دارد: شبکه اجتماعی.

در اینجا کاربر می‌تواند دیالوگ خاصی از یک کتاب را با هزاران نفر دیگر به اشتراک بگذارد و با بقیه در رابطه با آن بحث کند. همچنین طاقچه یک بخش با نام «کتاب‌خوانه همگانی» دارد که با ثبت‌نام در آن به نسخه کامل تمام کتاب‌های موجود در این کتاب‌خوانه دسترسی پیدا می‌کنید و دیگر نیازی به خریدهای جداگانه هر محصول نیست.

طاقچه: کتاب‌های الکترونیک و صوتی

طاقچه: کتاب‌های الکترونیک و صوتی

سازنده: طاقچه‌ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 18.4 مگابایت زبان:

لوکوبوک

اما اگر به دنبال یک شبکه اجتماعی گسترده‌تر نسبت به طاقچه هستید، لوکبوک همان چیزی است که باید دانلود کنید. این سرویس سه هدف را دنبال می‌کند؛ با سیستم نویسندگی آن می‌توانید داستان‌های خودتان را بنویسید، به کمک امکانات کتاب‌خوانی برنامه قابلیت این را دارید تا داستان‌های بقیه یا کتاب‌های خود سرویس را بخوانید و به لطف ذات اجتماعی سرویس هم با بقیه چت می‌کنید، پست می‌گذارید و نظرات‌تان را در ارتباط با داستان‌ها به اشتراک می‌گذارید.

لوکوبوک

لوکوبوک

سازنده: لوکوبوک قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 20.72 / 6 مگابایت زبان:

بخش چهارم: کتاب‌‌خوان‌های صوتی فارسی

نوار

نوار هم مشابه سبکتو سعی کرده مشکل زمان کاربران را این بار در قالب فایل‌های صوتی حل کند. همکاری با ناشرین مختلف، کیفیت بالای صدا و وجود فایل‌های صوتی مختلف همگی نوار را به یک گزینه ایده آل برای کتاب‌خوان‌های صوتی تبدیل کرده ولی نوار یک ویژگی جذاب دیگر هم دارد؛ «کپسول‌ها» فشرده بهترین عناوین موفقیت و روانشناسی جهان هستند که در زمانی حدود 15 دقیقه در استودیو سازنده تولید می‌شوند و اگر زمان کافی برای خواندن و یا شنیدن کتاب‌ها ندارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نوار، مرجع کتاب های صوتی‎

نوار، مرجع کتاب های صوتی‎

سازنده: Navaar Audiobooks قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 21.8 / 6.8 مگابایت زبان:

شنوتو

اپلیکیشن کتابخوان

برای کسانی که می‌خواهند پادکست‌های خودشان را درست کرده و تجربه‌هایشان را در قالب یک فایل صوتی با بقیه به اشتراک بگذارند، شنوتو می‌تواند گزینه خوبی باشد. برنامه بیش از 200 هزار دقیقه محتوای صوتی داشته و با در گرفتن موضوعات مختلفی همانند کارآفرینی، کمدی، زبان‌های خارجی و تکنولوژی توانایی این را دارد هر سلیقه‌ای را پوشش بدهد. البته برخلاف بعضی نمونه‌های مشابه در شنوتو خبری از قابلیت آفلاین نیست و همیشه باید به اینترنت متصل باشید.

شنوتو

شنوتو

سازنده: بستر هوشمند رساآوا قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 11 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hassan.feizabadi@gmail.com
    hassan.feizabadi@gmail.com | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    در حال حاظر کتابخانه قائمیه به نظرم از حیث امکانات نرم افزاری در بین کتابخوان های فارسی رو دست نداره?

  • میلانـــــو
    میلانـــــو | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    فیدیبو چی شد؟!!!

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      سلام، قبلا بارها فیدیبو را معرفی کرده بودیم و برای گزینه‌های ایرانی، این بار به سراغ اپ‌هایی رفتیم که کمتر به آن‌ها پرداختیم تا فرصت دیده شدن داشته باشن

مطالب پیشنهادی