ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نواده پاک و سریع 206؛ اولین اطلاعات از نسل تازه پژو 208 منتشر شد

بدون شک یکی از زیباترین خودرو ها در سگمنت سدان و لیفت بک که این روز ها در بازار اروپا فروخته می شود پژو 508 است، این خودرو تمام معیار های یک خودرو سایز متوسط ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

بدون شک یکی از زیباترین خودرو ها در سگمنت سدان و لیفت بک که این روز ها در بازار اروپا فروخته می شود پژو 508 است، این خودرو تمام معیار های یک خودرو سایز متوسط در سگمنت خود را دارد.
همانطور که انتظار می رفت 208 نیز ظاهری شبیه به 508 دارد. این ادعا براساس تصاویری جاسوسی است که اخیرا منتشر شده است. هرچند استتار ها کمی دید را نسبت به بدنه این خودرو کم کرده است اما باز هم نمای کلی از نمونه نهایی پژو 208 با آن چراغ های دلربا قابل رویت است.

خیلی عجیب نیست که نسخه آزمایشی، 5 درب داشته باشد اما طبق گفته های شرکت پژو 208 در همان سگمنتی که قرار داشت یعنی سگمنت هاچ بک باقی خواهد ماند که احتمالا برای رقابت بیشتر با گلف و Seat شاهد تولید نسخه 3 درب نیز شاهد خواهیم بود.

نکته قابل توجه در مورد عکس ها دو اگزوزه بودن خودرو است. این موضوع نشان می دهد که در تصاویر منتشر شده با نسخه 208GTi روبرو هستیم اما تا هنگامی که نسخه نهایی پژو 208 معرفی نشود نمی توان در این باره نظر قطعی داد. نکته دیگر بزرگتر شدن سایز این خودرو است. همانطور که در عکس های جاسوسی به وضوح قابل رویت فاصله بین چرخ ها بیشتر شده است.اما بزرگتر شدن به معنی سنگین تر شدن نیست حتی انتظار می رود  نسخه جدید پژو 208 در حدود 100 کیلوگرم نسبت به نسخه قبلی سبک تر شده باشد.پژو 208

طبق شایعات احتمال خیلی کمی وجود دارد که 208GTi الکتریکی باشد اما این موضوع به این معنی نیست که پژو به طور کامل موتور برقی را کنار گذاشته باشد. انتظار می رود پژو برنامه ای برای ارایه هر دو نسخه برقی و بنزینی پژو 208 در بازار داشته باشد.

از سوی دیگر مدل تمام الکتریکی پژو 208 به احتمال بسیار زیاد سال 2019 از راه خواهد رسید و هرچه  به زمان رونمایی آن ها نزدیک تر می شویم گمانه زنی ها در مورد این خودروها بیشتر می شود.

مدل تمام الکتریکی این هاچ بک بر پایه پلتفرم e-CMP پیاده سازی خواهد شد که یک پلت فرم با قابلیت تطبیق بالا (مدولار) بوده و نسخه الکتریکی شده پلتفرم CMP گروه PSA و دانگ فنگ چین به حساب می آید.

طبق اطلاعات منتشر شده از مدل تمام الکتریکی پژو 208 تنها چند اصلاحیه بر روی ظاهر نسخه بنزینی صورت خواهد پذیرفت. جلو پنجره صاف آن همانند دیگر خودروهای الکتریکی مدرن خواهد بود و سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز به منوهای مخصوص خودروهای الکتریکی مجهز خواهد شد.

Gilles Vidal  رئیس بخش طراحی شرکت پژو می گوید: نیازی به جار و جنجال رسانه ای در مورد این خودرو وجود ندارد زیرا تنها نسخه الکتریکی یکی از محصولات فعلی ما است.

نکته جالب توجه برای ما صدای بسیار کم مدل الکتریکی است و این مسئله باعث شد تا بر روی تولید صدای مدل های احتراق داخلی نیز بیشتر کار کنیم. صدای جعبه دنده و نویز تایر ها به مقدار بسیار بیشتری به درون اتاقک مدل های درون سوز نفوذ می کند به همین دلیل ما به زمان بیشتری برای رفع این مشکل نیازمندیم .

پژو 208

همچنین او می گوید ما به دنبال ایجاد یک زیر شاخه اختصاصی برای محصولات الکتریکی مان همچون شاخه I.D  کمپانی فولکس واگن نیستیم. ما تنها در حال حاضر سیاست عرضه نسخه های الکتریکی از محصولات فعلی مان تا سال 2025 میلادی را دنبال می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی