ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-kia-robots (1)
خودرو

رباتیک برای بهبود سلامتی؛ آشنایی با ربات های پوشیدنی کیا هیوندای

حدود دو سال پیش و در نمایشگاه CES 2017 بود که هیوندای از دو اسکلت پوشیدنی رونمایی کرد. این اسکلت ها (Hyundai Vest Exoskeleton (H-VEX و (Hyundai Chairless Exoskeleton (H-CEX نام داشته و با هدف ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

حدود دو سال پیش و در نمایشگاه CES 2017 بود که هیوندای از دو اسکلت پوشیدنی رونمایی کرد. این اسکلت ها (Hyundai Vest Exoskeleton (H-VEX و (Hyundai Chairless Exoskeleton (H-CEX نام داشته و با هدف کمک به سالخوردگان و افرادی که دچار فلج شدگی یا نقص های حرکتی هستند، طراحی شده بودند.

hyundai-wearable-robot (1)

حال کره ای ها به فکر تجاری سازی این اسکلت های کاربردی و مفید افتاده و قصد دارند تاییدیه های لازم را از سازمان های امنیت غذا و داروی کره و وزارت غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کسب کنند.

در کنار این موضوع، برند کره ای در نظر دارد به همراه شرکت خواهر خود یعنی کیا، کاربردهای اسکلت ها یا به عبارد دیگر ربات های پوشیدنی خود را گسترش داده و از آنها در صنایع مختلف از جمله خودروسازی بهره ببرند.

در صورت نهایی شدن این طرح، ربات های پوشیدنی مورد بحث در خطوط تولید خودروها، توسط کارکنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

hyundai-wearable-robot (2)

ربات H-VEX با هدف کاهش فشار بر روی گردن و کمر طراحی شده است. با پوشیدن این ربات فرد می تواند تا 60 کیلوگرم بار اضافی را جابجا کند. در سوی مقابل ربات H-CEX طوری طراحی شده که از فشار موجود بر روی زانوها کاسته و از این بخش مهم از بدن محافظت می کند. این ربات 1.6 کیلوگرمی توانایی تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را داشته و در مواقع لازم می توان مثل یک صندلی از آن استفاده نمود.

hyundai-wearable-robot (2)

آنطور که اعلام شده H-CEX در حال حاضر در کارخانه هیوندای کیا واقع در شمال آمریکا مراحل تست و ارزیابی را پشت سر می گذارد. در گام بعدی H-VEX نیز بطور آزمایشی به کار گرفته خواهد شد تا کارایی و اثربخشی آن ارزیابی و اثبات شود.

hyundai-wearable-robot (5)

در کنار H-VEX و H-CEX، گروه هیوندای موتور رباتی دیگر با نام (Hyundai Universal Medical Assist (HUMA را توسعه می دهد. این ربات هم وظیفه حمایت از کمر و پاها را بر عهده داشته و در حین پیاده روی قدرت بیشتری به عضلات اعطا می کند. چنانچه فردی این ربات را بپوشد، خواهد توانست با سرعت 12 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

hyundai-wearable-robot (5)

این کمپانی کره ای به غیر از ربات های پوشیدنی، ساخت ربات هایی برای بهبود کیفیت زندگی را نیز در دستور کار قرار داده است. ربات سرویس هتل هوشمند، ربات فروشنده که به معرفی مدل های موجود در نمایندگی ها می پردازد و همچنین رباتی که به عنون یک جابجا کننده شخصی قابل استفاده است، برخی از این موارد به شمار می روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی