ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ فلپی‌برد چگونه جان انسان‌ها را گرفت؟

اگر نینتندو برنامه‌هایش را عوض نکند، پروژه بعدی ژاپنی‌ها روی موبایل ماریو کارت تور (Mario Kart Tour) خواهد بود که تا قبل از اسفند ۹۷ منتشر می‌شود. اما پس از نسخه ماشینی ماریو، نینتندو چه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اگر نینتندو برنامه‌هایش را عوض نکند، پروژه بعدی ژاپنی‌ها روی موبایل ماریو کارت تور (Mario Kart Tour) خواهد بود که تا قبل از اسفند ۹۷ منتشر می‌شود. اما پس از نسخه ماشینی ماریو، نینتندو چه کاراکتر محبوب دیگری را به گوشی می‌آورد؟ جدیدا گمانه‌زنی‌ها پیرامون زلدا و دانکی کونگ می‌چرخند.

داستان از این قرار است که نینتندو به تازگی دو نشان تجاری Mario vs. Donkey Kong و Spirit Tracks را با هدف «برنامه‌ کنسول‌های بازی خانگی، برنامه بازی‌ قابل دانلود و برنامه اسمارت‌فون‌ها» ثبت کرده. البته نینتندو سوییچ و 3DS خودشان کنسول‌های دستی هستند و احتمال دارد این دو نشان تجاری برای آن‌ها باشند.

از طرفی بعید به نظر می‌رسد رویایی ماریو و دانکی کونگ در انحصار گوشی‌ها باشد اما برای Spirit Tracks می‌توانیم امیدمان را بالاتر ببریم. قبلا عنوانی از زلدا با همین نام منتشر شده و ممکن است حالا بازی روی گوشی پورت بشود. هر چند تمام این‌ها باز حدس و گمان بوده و چیزی مشخص نیست.

تا بحث روی نینتندو متمرکز است، این را هم اضافه کنم که آخرین بازی گوشی ژاپنی‌ها یعنی دراگالیا لاست (Dragalia Lost) در ماه اول انتشارش توانست ۲۸ میلیون دلار بفروشد. با این حساب و از لحاظ عملکرد فروش در ماه نخست عرضه، دراگالیا لاست بعد از فایر امبلم هیروز پرفروش‌ترین اثر نینتندو است.

SIMULACRA: Pipe Dreams

  • بازی آفلاین است

چه می‌شد اگر فلپی‌برد یک بازی ترسناک بود؟ «سارا گم شده» (Sara is Missing) و سیمولاکرا (SIMULACRA) هر دو از متفاوت‌ترین بازی‌های «متن محور» (Text Based) گوشی بودند و در Pipe Dreams شاهد یک ماجراجویی مشابه اما با داستانی جدید هستیم؛ تدی با فراموش کردن بعضی چیزها، زندگی‌اش به جهنم تبدیل می‌شود.

او در گوشی‌اش پیام‌هایی را پیدا می‌کند که اصلا نمی‌داند کی آن‌ها را فرستاده و تمام این اتفاقات از زمانی آغاز شده‌اند که تدی یک بازی رایگان مرموز دانلود کرده: FlappeBird. مشابه دو عنوان قبلی، در اینجا کنترل موبایلی را داشته و با جستجوی بخش‌های آن‌ باید پشت پرده اتفاقات را برملا کنید. همانند بقیه عناوین متن محور، پیش نیاز تجربه Pipe Dreams داشتن یک زبان انگلیسی نسبتا خوب است.

SIMULACRA: Pipe Dreams

SIMULACRA: Pipe Dreams

سازنده: Kaigan Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 365 مگابایت زبان:

Flippy Skate

  • بازی آفلاین است

کچ اپ این بار فرمول ساده خودش را با اسکیت‌بردینگ ترکیب کرده است؛ مثل همیشه سرگرم‌کننده و البته پر از تبلیغات. در اینجا اسکیت‌بورد خودش حرکت کرده و بازیکن‌ها هنگام پرش‌ها باید انگشت‌شان را روی صفحه لمسی نگه دارند تا اسکیت دور خودش چرخیده و در نتیجه امتیاز بیشتری بگیرند. پیش از آنکه اسکیت به زمین بخورد هم باید تعادل آن را دوباره حفظ کنید. Flippy Skate بهترین ساخته چند وقت اخیر کچ اپ نیست ولی در مواقع بی‌حوصگلی می‌تواند همدم خوبی باشد.

Flippy Skate

Flippy Skate

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 164.9 / 37 مگابایت زبان:

Persephone

  • بازی آفلاین است

وقتی مرگ پایان راه نیست؛ پرسفونه (Persephone) برای طراحی مراحلش از ایده جالبی استفاده کرده است. عکس بالا را ببینید، در اینجا برای این‌که به نقطه سیاه رنگ برسید ابتدا باید شخصیت اصلی را به درون سیاهچاله پر از تیغ بیاندازید تا بمیرد. با این کار او دوباره ظاهر شده و حالا چون جسد تبدیل به یک پل شده، می‌تواند از سیاهچاله بگذرد. هر مرحله با معماهای مختلفی روبه‌رو می‌شوید و تقریبا در تمام آن‌ها مرگ کلید حل پازل‌ها است. اگر خواستید بازی را تجربه کنید، می‌توانید نگاهی به نسخه رایگان نیز بیاندازید.

Persephone

Persephone

سازنده: Plug In Digital قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 256.7 / 100.4 مگابایت زبان:

Football Manager 2019 Mobile

  • بازی آفلاین است

امسال New Star Manager و 2019 Football Manager حجت را برای مدیریت فوتبال تمام کردند؛ دو اثر با کیفیت در زمینه مربی‌گری که تا مدت‌ها می‌توانند طرفداران‌ این سبک را روی گوشی راضی نگه دارند. در نسخه جدید Football Manager و مشابه بقیه عناوین مربی‌گری، جای کنترل تک تک بازیکن‌ها روی باشگاه و تیم نظارت می‌کنید و باید زیرساخت‌های لازم برای موفقیت را فراهم کنید؛ مراقب بازیکن‌ها باشید، اسپانسرهای جدیدتر بگیرید و طرفداران را با تصمیم‌هایتان راضی نگه دارید.

Football Manager 2019 Mobile

Football Manager 2019 Mobile

سازنده: SEGA قیمت: 8.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1400 مگابایت زبان:

Old School RuneScape

  • بازی آنلاین است

نسخه اول RuneScape سال ۲۰۰۱ منتشر شد و به قدری موفق بود که به خاطر داشتن ۲۰۰ میلیون کاربر، در سال ۲۰۰۸ توانست رکورد گینس را بشکند و بزرگترین بازی MMO دنیای گیم لقب بگیرد. بازیکن‌های زیادی با RuneScape خاطره دارند و بنابراین عجیب نیست که پورت نسخه موبایل آن این‌قدر در خارج از مرزهای ایران سر و صدا به پا کند.

در هفته‌ای که گذشت Old School Runescape برای اندروید و iOS انتشار یافت و تا اینجا بازی توانسته با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شود. همانند بقیه عناوین نقش آفرینی آنلاین در این عنوان نیز بازیکن‌ها شخصیت خود را ساخته و در جهانی بزرگ باید ماموریت‌های مختلفی انجام دهند، به جنگ با بقیه رفته و خودشان را قوی‌تر کنند.

Old School RuneScape

Old School RuneScape

سازنده: Jagex Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 115.4 مگابایت زبان:

Dance Fight

بازی جدید گیم لافت

  • بازی آنلاین است

گیم‌لافت این بار به سراغ فضای کاملا متفاوتی رفته و هر چند بازی جدیدش فعلا در مراحل ابتدایی عرضه خود به سر می‌برد، ولی از لحاظ ایده بخواهیم نگاه کنیم به‌نظرم نسبت به بقیه عناوین فرانسوی‌ها با اثر اوریجینال‌تری طرف هستیم و با توجه به سابقه این استودیو در همکاری با کمپانی بزرگ احتمالا بازی بتواند یکی از موفق‌ترین‌های گیم‌لافت لقب بگیرد.

البته به یک شرط: در نسخه نهایی شاهد مشکلات کنونی نباشیم. Dance Fight همانگونه که اسمش نشان می‌دهد یک نبرد رقصی را به تصویر بکشد. هر مسابقه دو بازیکن روبه‌رو یکدیگر قرار گرفته و هر کسی که بهتر برقصد، برنده خواهد شد. برای این کار هم کافیست وقتی نتی در صفحه ظاهر شد، واکنش مناسب را نشان دهید تا ببرید.

مثلا روی دایره‌ها ضربه بزنید، برای مربع‌ها انگشت‌تان را نگه دارید و اگر لوزی دیدید، انگشت‌تان را بکشید. Dance Fight ضعف‌های خودش را دارد که بیان آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است ولی با این حساب بازی با فضای شاد و ارائه یک تجربه رقابتی در سبک موسیقی از آن عناوینی به حساب می‌آید که تجربه‌اش خالی از لطف نخوهد بود.

فقط یک نکته وجود دارد. بازی هنوز به عرضه جهانی نرسیده و خودم هم از طریق فروشگاه Apkpure بازی را گرفتم. اگر اپلیکیشن این فروشگاه را دارید و خواستید بازی را بگیرید، ابتدا نام Gameloft را جستجو کنید تا عناوین این توسعه‌دهنده نمایش داده شوند. سپس از بین بازی‌ها Dance Fight را پیدا کنید. تا الان نیازی به نرم افزار تغییر آی‌پی برای تجربه بازی نبوده است.

Dance Fight

Dance Fight

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 158.84 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۱۱ آبان ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا واسه من که بازی با گوشی خیلی خسته کننده هست، هیچی جای کامپیوتر رو واسه من نمیگیره

مطالب پیشنهادی