ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سهم کمپانی های مختلف از بازار موبایل
تکنولوژی

پتنت جدید اپل از ردیابی چشم برای کنترل رایانه بدون نیاز به تماس مستقیم خبر می‌دهد

ردیابی چشم یکی از ویژگی‌هاییست که مدتی می‌شود به کامپیوتر‌های خانگی آمده. اما به نظر می‌رسد که اپل هم این تکنولوژی را زیر نظر دارد. یک پتنت که تحت عنوان «تشخیص زل زدن در محیط ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

ردیابی چشم یکی از ویژگی‌هاییست که مدتی می‌شود به کامپیوتر‌های خانگی آمده. اما به نظر می‌رسد که اپل هم این تکنولوژی را زیر نظر دارد. یک پتنت که تحت عنوان «تشخیص زل زدن در محیط سه بعدی» منتشر شده، دارای اشاراتی است که به نظر می‌رسد روزی بتوان بدون استفاده از ماوس و تنها با نگاه کردن به نمایشگر از کامپیوتر استفاده کرد.

این پتنت در شهریور ماه سال گذشته نوشته شده و نشان دهنده‌ی ادغامی از چگونگی رابط کاربری برای دریافت نگاشت‌های سه بعدی از حداقل یک عضو بدن کاربر و سپس انتقال تصویر داده شده به کامپیوتر است.

در بخش‌هایی دیگر از این پتنت به توضیح چگونگی کار سنسور‌ها در تشخیص مسیر نگاه چشم‌ها هم توضیحاتی داده شده است.

این پتنت البته اندکی پا را فراتر از این نیز می‌گذارد و توضیح می‌دهد که این سیستم حتی می‌تواند حرکت دیگر اعضای بدن انسان را هم تشخیص دهد.

این موضوع بدین معنیست که کاربر با اشاره به نمایشگر می‌تواند آیکون‌ها یا المان‌های دیگر مد نظر خود را انتخاب کند و به اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در کامپیوتر بپردازد.

به نظر می‌رسد اپل بخواهد با این تکنولوژی، خود را از سنسور‌های تولید شده‌ی کنونی جدا کند و راه و روش خاص خود را پیش بگیرد. در بخشی از این مقاله نیز این موضوع تایید می‌شود.

هر سیستم عامل مک با این ویژگی‌ها ممکن است جذاب و هیجان انگیز باشد. آخرین دستگاه‌های اپل از لحاظ داخلی دچار تغییرات زیادی شده‌اند و از لحاظ ظاهری کمتر دچار تغییرات انقلابی شده‌اند.

مثل همیشه لازم به ذکر است که پتنت‌ها به هیچ عنوان خبر از آینده‌ای قطغی نمی‌دهند، اما ممکن است بد نباشد با نگاهی به این پتنت کامپیوتر‌های اپل در آینده را تصور کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی