ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

idbuzz_vw
خودرو

ریسک عظیم فولکس واگن ؛ خرید باتری برای 50 میلیون خودروی برقی

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی، فولکس واگن با اتخاذ یک استراتژی جدید تصمیم گرفت به طور ویژه بر روی طراحی و توسعه مدل های پاک برقی تمرکز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی، فولکس واگن با اتخاذ یک استراتژی جدید تصمیم گرفت به طور ویژه بر روی طراحی و توسعه مدل های پاک برقی تمرکز کند.

با این استراتژی خودروساز بزرگ آلمانی در نظر دارد به یکی از سازندگان اصلی اتومبیل های برقی تبدیل شده و از این طریق خاطرات بد مربوط به رسوایی را از اذهان پاک کند.

فولکس واگن

آنطور که مدیرعامل فولکس واگن یعنی آقای هربرت دیس اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده، این شرکت اکنون توانایی تولید 50 میلیون دستگاه انواع اتومبیل برقی را دارد.

به گفته آقای دیس پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی که با نام MEB شناخته می شود، برای 50 میلیون مدل مختلف رزرو شده است. علاوه بر پلتفرم، فولکس واگن باتری های مورد نیاز را نیز به همین تعداد تامین کرده و برای شروع تولید کاملا آماده است.

آقای دیس دوشنبه گذشته در گفتگو با نشریه Automobilwoche در این خصوص گفته:

ما باتری های لازم برای 50 میلیون دستگاه اتومبیل برقی را خریداری کرده ایم. ما طیف مدل های الکتریکی بسیار متنوعی خواهیم داشت.

با توجه به اینکه فولکس واگن سال قبل موفق به فروش 10.7 میلیون دستگاه خودرو شده، این رقم واقعا زیاد و شگفت انگیز به نظر می رسد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده ایم، فولکس واگن قصد دارد با سیاست قیمت پایین و تولید مدلی برقی با بهای 20 هزار یورو قلب تسلا را هدف بگیرد. آقای دیس اعتقاد دارد در این صورت فولکس واگن مشتریان بیشتری را از بازارهای مختلف جذب کرده و به لحاظ اقتصادی پیش خواهد افتاد.

اگر چه خبر آمادگی ژرمن ها برای تولید 50 میلیون خودروی برقی بر اساس پلتفرم MEB کمی اغراق آمیز احساس می شود، اما یکی از سخنگوهای فولکس واگن گفته که این هدف برای بلند مدت برنامه ریزی شده است.

بد نیست اشاره کنیم فولکس واگن تاکنون توانسته 50 میلیون خودروی عمدتا بنزینی و دیزلی را بر روی پلت فرم MQB تولید کند. این مدل ها به برندهای مختلف تعلق داشته و لزوما همه آنها دارای نشان VW بر روی جلوپنجره خود نیستند.

گفته می شود فولکس واگن 50 میلیارد دلار برای تامین باتری مورد نیاز 50 میلیون خودروی الکتریکی کنار گذاشته است. صرف چنین سرمایه ای برای خرید نسل فعلی باتری ها می تواند بسیار ریسک آمیز باشد، چرا که اگر تسلا یا هر شرکت دیگری موفق به ساخت یک باتری جدیدتر با کارآمدی بیشتر شود، آنگاه مشخص نیست تکلیف این سرمایه گذاری عظیم چه خواهد بود و آیا فولکس واگن می تواند با لغو قرارداد به سراغ تکنولوژی تازه رود یا در این بخت آزمایی، با مهره سوخته مواجه خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    امیدوارم این شرکت های سنتی ک تا وقتی احساس خطر نکنن و زور پشت سرشون نباشه هیچ تغییری در مدل هاشون نمی دن جلوی تسلا کم بیارن و ایلان ماسک به پیشتازیش ادامه بده.اگه به این شرکت ها بود تا دویست سال بعد ماشین های بنزینی تولید میکردن و فقط با تغییر دادن سپر ماشین و اضافه کردن چندتا اپشن سودهای میلیاردی میکردن.ولی ایلان ماسک کسیه ک هر سال ایده های انقلابی مطرح میکنه و عملیشون میکنه.الان کار های عجیب غریبی ک این بشر میکنه رو بشمر.
    مشخصه از اینک تسلا در بورس هست راضی نیست و سعی داشت خصوصی کنه شرکتو،چون جلوی ریسک کردن و طرح های عجیب غریبو تا حدودی میگیره.

مطالب پیشنهادی