ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2018-porsche-cayenne-turbo-mk3-1
خودرو

کیا و جنسیس در قعر جدول رضایت مندی فروش جی دی پاور

در کشورهای پیشرفته خرید اتومبیل معمولا به طرق مختلف انجام می گیرد. با توجه به حضور برندهای متعدد و رقابتی شدیدی که بر سر جذب مشتریان وجود دارد، شرکت های سعی می کنند با شیوه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در کشورهای پیشرفته خرید اتومبیل معمولا به طرق مختلف انجام می گیرد. با توجه به حضور برندهای متعدد و رقابتی شدیدی که بر سر جذب مشتریان وجود دارد، شرکت های سعی می کنند با شیوه های گوناگون، محصولات خود را به فروش برسانند. نحوه برقراری ارتباط با مشتری در حین فرایندهای مربوط به خرید خودرو، فاکتور مهمی است که می تواند تجربه فرد خریدار را تحت تاثیر قرار دهد. ارسال پیام های متنی یکی از راه های برقراری ارتباط بین مشتری و نمایندگی محسوب می شود که در اقصی نقاط جهان مرسوم است.

بر اساس ارزیابی میزان رضایت از فروش موسسه جی دی پاور، ارسال پیام های متنی بیش از روش های دیگری مثل برقراری تماس تلفنی باعث جلب رضایت مشتریان می شود.

رضایت مشتری

در این ارزیابی که Sales Satisfaction Index نام دارد، میزان رضایت مشتریان آمریکایی در حین خرید خودرو از برندهای مختلف مورد سنجش قرار گرفته و نتیجه در قالب یک رده بندی منتشر شده است.

جای تعجبی ندارد که شاهد حضور برندهای لوکس و گران قیمت در رده های بالایی ارزیابی جی دی پاور باشیم، زیرا برندهای این چنینی معمولا مبالغ بیشتری را از خریداران طلب می کنند.

آنطور که رده بندی موجود نشان می دهد، پورشه با کسب 828 امتیاز از 1000 امتیاز ممکن، توانسته در جلب رضایت مشتریان در حین فرایندهای خرید موفق تر از بقیه برندها عمل کند.

پس از پورشه، برند لوکس نیسان یعنی اینفینیتی با 824 امتیاز در رده دوم ایستاده است. رده های سوم تا پنجم نیز به ترتیب با 823، 815 و 814 امتیاز به ترتیب به لکسس، مرسدس بنز و کادیلاک رسیده است.

در انتهای این رده بندی نام برندهایی مثل ولوو، آلفارومئو و جنسیس دیده می شود، این برند لوکس کره ای با امتیاز 736 در اخرین نقطه ارزیابی جا خوش کرده است.

از میان برندهای تولید انبوه اصلی، مینی با 798، جی ام سی با 797 و بیوک با 782 امتیاز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. سه رده آخر نیز به میتسوبیشی با 755، جیپ با 749 و کیا با 737 امتیاز تعلق پیدا کرده است. در جداول زیر می توانید نتایج ارزیابی جی دی پاور را به طور کلی مشاهده کنید.

2018-JD-Power-Sales-Satisfaction-Index-750x493

با توجه به گسترش ارتباطات دیجیتال از یک سو و تغییر نسل آهسته و پیوسته مشتریان بالقوه در بازار خودرو از سوی دیگر، به نظر می رسد که شرکت ها برای بقا باید بیش از پیش خود را با سلایق نسل جوان تر تطبیق بدهند. نتایج ارزیابی جی دی پاور نشان می دهد که استفاده از پیامک و ایمیل برای اطلاع رسانی درباره فرایندهای فروش، بیش از روش های دیگر باعث افزایش رضایت افراد شده و می تواند با رقم زدن تجربه ای بهتر، به حفظ و یا جذب مشتریان بیشتر منجر شود.

ناگفته نماند برقراری ارتباط با مشتری تا زمان تحویل خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، طوریکه طبق نتایج ارزیابی جی دی پاور، با برقراری ارتباط پس از امضای قرارداد، میزان رضایت مشتریان به صورت میانگین 38 واحد افزایش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    اخه کره جنوبی اصل تکنولوزیشو از امریکا میخره و اونم دست دوم هر ده سال یکبار بعد میان مهندسی معکوسش میکنن مثل کیا یا دوو یا الجی که گلد استار امریکا بود بعد میان با برندهای امریکایی و المانی و زاپنی مقایسشون میکنن ، اصلا در حدو اندازه هم نیستن و نخواهند بود تنها افتخار اینگونه خودروهای کره ایی و چینی هر از چند گاهی تشویق و جایزه های پیشبردی از یکسری مجلات و سایتهای نامعتبره نه لیشتر نه کمتر .

  • sirghost
    sirghost | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    الان یه سری خوشمزه میان میگن پس سایپا و ایران خودرو چی

مطالب پیشنهادی