ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایپرسرفس هر سطحی را هوشمند می کند [تماشا کنید]

تصور کنید که تمامی سطوح نظیر میز چوبی، در ماشین یا دیوار‌های شیشه‌ای، هوشمند شود و کاربر بتواند با لمس کردن هر قسمت از آنها، تاثیراتی در محیط ایجاد کند. بدین ترتیب دیگر به کلید‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

تصور کنید که تمامی سطوح نظیر میز چوبی، در ماشین یا دیوار‌های شیشه‌ای، هوشمند شود و کاربر بتواند با لمس کردن هر قسمت از آنها، تاثیراتی در محیط ایجاد کند. بدین ترتیب دیگر به کلید‌های فیزیکی یا صفحه نمایش لمسی نیازی نخواهد بود. این رویایی تکنولوژی هایپرسرفس است که استارتاپی بریتانیایی به دنبال عملی کردن آن بوده و تا حدودی نیز موفق شده است.

این استارتاپ لندنی که پیش از این گجت‌هایی برای دیوایس‌های پخش موسیقی و نرم افزارها طراحی کرده بود، اکنون از محصولی رونمایی کرده که نوآوری بزرگی در زمینه‌ی تکنولوژی رابط کاربری به شمار می‌رود.

این تکنولوژی جدید که استارتاپ یاد شده تا به حال ۴ پتنت مختلف برای آن ثبت کرده، با ترکیب سنسور‌های لرزشی و آخرین تکنولوژی یادگیری ماشینی توانسته به هر متریال با هر شکل و اندازه‌ای توانایی تشخیص تاثیرات فیزیکی ببخشد.

بدین ترتیب هر سطح با استفاده از تکنولوژی هایپرسرفس می‌تواند هوشمند شود و کاربر با لمس هر نقطه‌ از آن قادر خواهد بود دستوراتی را ارائه کند. بدین ترتیب تمامی سطوح قرار گرفته پیش روی کاربر می‌تواند صفحه‌ای برای کنترل موارد مختلف باشد.

این مسئله می‌تواند انقلابی در تولید تجهیزات الکترونیکی به شمار رود چرا که تمامی سطوح قادر خواهند تمامی اتفاقات افتاده برایشان را تشخیص داده و بررسی کنند.

متخصصین این استارتاپ برای به نمایش گذاشتن تکنولوژی هایپرسرفس خود، در ماشینی را به نمایش گذاشته‌اند که قادر است ضربه و لمس وارده به هر نقطه از خود را شناسایی و اعلام نماید. حتی هوش مصنوعی یاد شده می‌تواند اتفاقاتی نظیر قرار دادن مجله در محفظه‌ی در را شناسایی نماید.

سال گذشته، استارتاپ یاد شده موفق شد که تقریباً ۱.۱ میلیون دلار بودجه برای توسعه‌‌ی تکنولوژی خود جمع آوری کند و از آن زمان به بعد دانشمندان متخصص هوش مصنوعی دانشگاه لندن برای طراحی این سیستم وقت گذاشته‌اند و اخیراً موفق شده اند نمونه‌ای از آن را به نمایش بگذارند. به احتمال قوی در آینده‌ای نزدیک درباره این تکنولوژی اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی