ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل سابق اپل: ۲۰۱۸ سال موفقیت پلتفرم‌ها بود

کم کم به اواخر سال میلادی ۲۰۱۸ نزدیک می‌شویم و به نظر می‌رسد حالا زمان مناسبی باشد برای آنکه مروری بر سال گذشته داشته باشیم و ببینیم در دنیای تکنولوژی چه اتفاقاتی رخ داد. «جان ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

کم کم به اواخر سال میلادی ۲۰۱۸ نزدیک می‌شویم و به نظر می‌رسد حالا زمان مناسبی باشد برای آنکه مروری بر سال گذشته داشته باشیم و ببینیم در دنیای تکنولوژی چه اتفاقاتی رخ داد. «جان اسکالی» مدیر عامل سابق اپل در یک مصاحبه با Techradar حاضر شده و درباره‌ی سال ۲۰۱۸ و پیش‌بینی‌هایش از سال آینده گفته است. در ادامه به بخش‌هایی از صحبت‌های وی اشاره خواهیم کرد.

جان اسکالی در حال حاضر رئیس RXAdvance است و وقتی از او درباره‌ی موفق‌ترین و تاثیرگذارترین تکنولوژی امسال سوال پرسیده می‌شود، برنده‌ی ۲۰۱۸ را پلتفرم‌ها می‌داند. پلتفرم‌های هوشمندی که با استفاده از یادگیری ماشین کار‌ها را ساده‌تر انجام می‌دهند. او بر این عقیده است که پلتفرم‌ها باعث شدند تا بهینگی‌های بسیار مطلوبی در صنایعی مثل فین تک، تکنولوژی سلامت و ... ایجاد شود. او این چنین ادامه می‌دهد:

در حال حاضر در کشور آمریکا 6.2 میلیون شغل دشوار در بخش خصوصی وجود دارد. اگر ما نتوانیم افراد توانمندی برای پر کردن این جاهای خالی بیابیم، باید اجازه بدهیم تا انقلاب پلتفرم‌ها جایگزین آن شوند و کار‌ها را با هوش و اتوماسیونی که دارند سر و سامان دهند.

مدیرعامل سابق اپل از فعالیت‌های شرکت «WeWork» شگفت زده شده و بر این عقیده‌ است که این کسب و کار به شدت توانایی گسترده‌تر شدن را نیز دارد:

کار‌های موبایلی مثل «اسلک» و «بلوجینز» نشان دادند که تولید، یک تجربه‌ی غیررسمی تیمیست. WeWork تجربه‌ی کاری فوق العاده‌ای تولید می‌کند. مهم نیست تنها و از راه دور کار می‌کنید یا نیاز به حضور فیزیکی در محل کار دارید.

شرکت WeWork با مدیریت «آدم نیومن» و «میگوئل مک کلوی» در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد و هدفش فراهم کردن محلی برای استارتاپ‌های نوپا برای انجام کار و مشورت با نخبه‌هاست.

وقتی از اسکالی پرسیده شد «بیش از همه منتظر چه تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ هستید؟» او به یک تکنولوژی اروپایی اشاره کرد. یک شرکت بریتانیایی در حال کار روی یک تکنولوژی پیشرفته است که برای اولین بار با دقت ۱۰۰ درصدی می‌تواند میزان گلوکز غیر تهاجمی بدن را اندازه بگیرد. این شرکت Zedsen نام دارد و به عقیده‌ی اسکالی می‌تواند زندگی بیش از ۱ میلیارد نفر را تغییر دهد:

۴۰۰ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در دنیا داریم و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰۰ میلیون نفر افزایش یابد. به طور مشابه پیش‌بینی می‌شود که ۶۰۰ میلیون نفر دیگر تا سال ۲۰۲۲ در معرض بیماری دیابت باشند. محصول Zedsen که آن را سنجش میدان الکتریکی چندگانه نامیده است می‌تواند در تلفن‌های همراه ساخته شود و میزان گلوکز را با استفاده از گجت‌های پوشیدنی به اطلاع افراد برساند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی