ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تبلت نوکیا ورگا که هیچوقت عرضه نشد [تماشا کنید]

در سال 2014 نوکیا قصد داشت تبلت‌های گوناگونی را عرضه کند اما همه آن‌ها لغو شدند و این کمپانی فلاندی هم رویه متفاوتی را پیش گرفت. به تازگی ویدیویی به بیرون درز کرده که پرتوتایپ ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در سال 2014 نوکیا قصد داشت تبلت‌های گوناگونی را عرضه کند اما همه آن‌ها لغو شدند و این کمپانی فلاندی هم رویه متفاوتی را پیش گرفت. به تازگی ویدیویی به بیرون درز کرده که پرتوتایپ یکی از این تبلت‌های نوکیا که با اسم رمز «وگا» شناخته می‌شود را نشان می‌دهد.

با توجه به ویدیو زیر می‌توان گفت تبلت ورگا نوکیا با استانداردهای امروز یک عتیقه محسوب می‌شود! طی ماه‌های اخیر با عرضه مدل‌های جدید آیپد پرو و سرفیس پرو 6 دنیای تبلت‌ها چند قدم رو به جلو برداشته است.

قرار بود وگا از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی و پردازنده گرافیکی تگرا 3 با 4 هسته پردازشی بهره ببرد. همچنین پشتیبانی از ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای این تبلت پیش‌بینی شده بود. تبلت ورگا نوکیا از دوربین هشت مگاپیکسلی و یک دوربین جلو ۱ مگاپیکسلی هم بهره می‌برد. همچنین قرار بود این تبلت از سیستم‌عامل ویندوز RT استفاده کند که البته امروزه طرفداران زیادی در بازار ندارد.

سال گذشته هم اطلاعاتی در مورد دیگر تبلت لغو شده مایکروسافت و نوکیا که با نام لومیا 2020 شناخته می‌شد به بیرون درز کرد. لومیا 2020 از دوربین تحسین برانگیز 19 مگاپیکسلی PureView بهره می برد و به پورت مایکرو USB، جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه سیم کارت مجهز شده بود که آن را به یک گزینه قدرتمند‌ در بازار تبدیل می‌کرد.

در آن زمان نوکیا که طی دهه‌های گذشته به عنوان برند شماره یک دنیای موبایل شناخته می‌شد، وضعیت خوبی نداشت. طی دو سال اخیر این کمپانی با تغییر سیاست‌های خود و استفاده از سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های جدیدش، وضعیت بهتری نسبت به سال 2014 پیدا کرده است.

نوکیا حتی برای ورود به بازار ساعت‌های هوشمند هم تلاش می‌کند و مدتی پیش از ساعت‌های خود که با نام Steel HR Sport شناخته شده و قابلیت‌های نظیر پیشتیبانی از GPS و سنسور‌های میزان دریافت اکسیژن دارند، رونمایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی