ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاویری از برترین سازه‌های جهان در سال ۲۰۱۸

برنده‌ی مسابقات جهانی برترین سازه‌های جهان سال در ۲۰۱۸ معرفی شدند. این مسابقات توسط موسسه‌ی مهندسین سازه در بریتانیا به صورت سالانه برگزار می‌شود و به بهترین شاهکار‌های مهندسی در بخش سازه‌های دنیا جایزه اعطا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

برنده‌ی مسابقات جهانی برترین سازه‌های جهان سال در ۲۰۱۸ معرفی شدند. این مسابقات توسط موسسه‌ی مهندسین سازه در بریتانیا به صورت سالانه برگزار می‌شود و به بهترین شاهکار‌های مهندسی در بخش سازه‌های دنیا جایزه اعطا می‌گردد.

این موسسه ۲۷،۰۰۰ عضو از ۱۰۵ کشور دنیا دارد و یکی از معتبر‌ترین موسسات سازه‌ی جهان محسوب می‌شود. هدف اصلی موسسه‌ی یاد شده پشتیبانی و محافظت از مهندسی سازه با تحسین و بالا نگه داشتن کیفیت مهندسی سازه‌ها در دنیاست.

این مسابقات که از سال ۱۹۶۸ به طور سالانه برگزار می‌گردد در ۱۴ بخش مختلف به بررسی آثار می‌پردازد که با توجه به نوع سازه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برنده‌های هر بخش از بین ۵۳ پروژه انتخاب شده‌اند و یکی از بین همه‌ی برنده‌ها، جایزه‌ی بهترین سازه‌ی سال دنیا را دریافت می‌کند.

جایزه‌ی برترین سازه‌ی سال جهان امسال به پل «تامینا» واقع در Bad Ragaz در کشور سویس رسید (تصویر بالا). این سازه‌ی مینیمال بتنی که جایزه‌ی بهترین پل برای تردد خودرو‌ها را نیز به خود اختصاص داده بود، دهانه‌ی ۴۷۳ متری دارد و ۲۰۰ متر بالای دره قرار گرفته است.
یکی دیگر از برندگان بهترین سازه‌های دنیا «قاب دوبی» است که موفق شد جایزه‌ی بهترین سازه‌ی بلند و باریک را به خود اختصاص دهد. این سازه شبیه به یک تابلوی غول پیکر است. این سازه ۱۵۰ متر طول دارد و در بخش بالایی دو ستون اصلی قاب توسط یک پل به هم متصل هستند.
«قاب ثبات» یا Stability Frame از پروژه‌ی Hywind Scotland موفق شد جایزه‌ی بهترین سازه در شرایط دشوار را از آن خود کند. این سازه که به منظور حمل کردن چند توربین مختلف طراحی شده، یک پایه‌ی شناور در آب دارد.
یکی دیگر از سازه‌های برتر این مسابقات، «چهارراه جاده‌ای نمایشگاه ویکتوریا و آلبرت» در لندن بود که موفق شد جایزه‌ی ادغام ساخت و ساز را از آن خود نماید. گالری جدید زیر زمینی دارای ۱۱۰۰ متر مکعب مساحت است و زیر یک حیاط ایجاد شده که مربوط به یک موزه و ساختمان‌هایی است که نباید دست بخورند. نتیجه‌ی این موضوع به وجود آمدن یک حیاط جذاب همراه با یک کافه و پنجره‌ای است که می‌توان از طریق آن محیط پایینی را مشاهده نمود.

در ادامه می‌توانید تصاویری از سازه‌های برتر این مسابقات را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ramyar Ahmadi
    Ramyar Ahmadi | ۲ آذر ۱۳۹۷

    ابر سازه از بچگی عاشقش بودم.

مطالب پیشنهادی