ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به‌زودی از پهپاد‌ها برای نجات انسان‌ها در آتش سوزی استفاده می‌شود [تماشا کنید]

گروهی از دانشجویان چینی طرحی ارائه کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان از پهپادها برای نجات جان افرادی که در ساختمان‌های بلند در حال آتش سوزی گرفتار شده‌اند استفاده کرد. بر اساس این طرح که ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

گروهی از دانشجویان چینی طرحی ارائه کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان از پهپادها برای نجات جان افرادی که در ساختمان‌های بلند در حال آتش سوزی گرفتار شده‌اند استفاده کرد. بر اساس این طرح که Net Guard نام گذاری شده، پهپاد‌ها با کمک گرفتن از جی پی اس می‌توانند محل آتش سوزی را تشخص داده و با استفاده از حسگرهایی که درون آن‌ها تعبیه شده، وضعیت آتش سوزی را بسنجند.

یکی از مراحل جالب توجه عملیات نجات پهپادها به استفاده از یک تور مخصوص برمی‌گردد. بر اساس این طرح، ۴ پهپاد با همکاری یکدیگر یک تور را در جای مناسب تعبیه می‌کنند تا فرد گرفتار در آتش سوزی بتواند روی آن پریده و از آتش نجات پیدا کند. در ضمن، این تور مخصوص از جنس پلی اورتان طراحی خواهد شد تا بتواند در مقابل وزن انسان‌ها مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

جالب است بدانید که این طرح از جانب تعدادی دانشجو در یک دانشگاه سطح متوسط چین ارائه شده و بعد از استقبال گسترده از این طرح، قرار است کارهای مربوط به کاربردی و پیاده‌سازی عملی آن به زودی آغاز شوند.

پهپادها نقش مهمی را در دنیای مدرن امروز ایفا می‌کنند. برای مثال، در آینده‌ای نزدیک ممکن است برخی ون ها به همراه با پهپاد هایی هوشمند عرضه شوند تا بتوانند جای انسان بسته ها را تحویل دهند. همچنین چندی پیش یک مخترع فیلیپینی ایده استفاده از پهپاد برای حمل و نقل مسافران را ارائه داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali M
    Ali M | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    به زودی توی ایران مرگ و میر ناشی از آتش سوزی بیشتر میشه

مطالب پیشنهادی