ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گوگل به ربات ها نحوه‌ ارتباط با محیط را می‌آموزد

چندی پیش ویدیو‌ هایی منتشر شد که نشان می‌داد هوش مصنوعی OpenAI حرکات ماهرانه را به ربات ها می آموزد. حال گوگل سعی دارد برای توسعه‌ی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود، روشی شبیه به آموزش کودکان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

چندی پیش ویدیو‌ هایی منتشر شد که نشان می‌داد هوش مصنوعی OpenAI حرکات ماهرانه را به ربات ها می آموزد. حال گوگل سعی دارد برای توسعه‌ی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود، روشی شبیه به آموزش کودکان را در پیش بگیرد و نحوه‌ی شناسایی و ارتباط با اشیاء یا محیط را بیاموزد.

در ملاقات و بلاگ های منتشر شده توسط اریک جانگ، مهندس نرم افزار بخشی رباتیک گوگل، به الگوریتم خاصی با نام Grasp2Vec اشاره شده که به هوش مصنوعی نحوه‌ی شناسایی خصوصیات اشیا مختلف را می‌آموزد. بدین ترتیب هوش مصنوعی می‌تواند بهترین روش برای برقراری ارتباط با اشیا را پس از مشاهده‌ آن ها انتخاب کرده و به کار ببندد.

نحوه‌ی عملکرد این سیستم به تکنولوژی طراحی شده‌ برای هوش مصنوعی OpenAI شباهت دارد که بر اساس یادگیری ماشینی توسعه یافته است. برای مثال ربات ها بر اساس سیستم جدید گوگل می‌تواند بهترین لحظه برای گرفتن هر شئ را انتخاب کند و رفتاری متفاوت برای اشیا مختلف برگزیند.

اریک جانگ  با انتشار مطلبی درباره‌ی Grasp2Vec عنوان می‌کند:

«این نحوه‌ی یادگیری هنوز در دست بررسی و آزمایش است تا به سیستم های رباتیک بیاموزد که بدون احتیاج به دیتای تمرینی یا دستورالعمل های زیاد و نظارت مستقیم بتوانند بهترین نحوه‌ی صحیح ارتباط با محیط یا اشیا انتخاب کنند. با استفاده این روش خودنظارتی، ربات ها می‌توانند به آسانی اشیا یا تغییرات بصری در محیط را بشناسند و روند مناسبی در پیش بگیرند.»

این تیم با همکاری کمپانی X Robotics، سعی کرده به یک بازوی روباتیک، نحوه‌ی گرفتن و برقراری ارتباط «ناخواسته» با اشیا را بیاموزد. این بازو نیز موفق شده از این روش به خوبی استفاده کند و هر شئ مختلف را به نحو دیگری جابجا کند.

تماشا کنید: هوش مصنوعی OpenAI حرکات ماهرانه را به ربات ها می آموزد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی