ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سامسونگ گوشی هولوگرافیک تولید می‌کند؟

کم مانده که تولیدکنندگان موبایل برای تلفن های هوشمند سراغ هولوگرام بروند و از چنین نمایشگر‌ هایی برای تولید موبایل استفاده کنند. همین چند سال پیش احتمال عرضه‌ی چنین محصولاتی وجود نداشت و بعید بود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کم مانده که تولیدکنندگان موبایل برای تلفن های هوشمند سراغ هولوگرام بروند و از چنین نمایشگر‌ هایی برای تولید موبایل استفاده کنند. همین چند سال پیش احتمال عرضه‌ی چنین محصولاتی وجود نداشت و بعید بود تولید کننده‌ مطرحی سراغ تولید گوشی هولوگرافیک بود اما با اتفاقات رخ داده و پیشرفت های صورت گرفته، اکنون این امکان وجود دارد که طی چند سال آینده، شاهد عرضه گوشی هولوگرافیک سامسونگ باشیم.

پتنت جدیدی با نام «دستگاه تولید هولوگرام و روش های کار آن » توسط سامسونگ منتشر شده   که نشان می‌دهد این شرکت کره‌ای به قسمتی از تکنولوژی مورد نیاز دست یافته است. دیوایس توصیف شده در این پتنت می‌تواند تصویر هولوگرافیکی بالای تلفن های هوشمند ایجاد کند. البته این دستگاه برای به نمایش پر آوردن تصاویر معلق در هوا، به سخت افزار قوی و گران نیاز دارد.

بدین ترتیب هنوز تولید انبوه چنین نمایشگر‌ هایی نمی‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد و محققان باید راهی برای پایین آوردن هزینه‌ های آن بکنند. این مسئله موجب می‌شود که چنین محصولی ابتدا با پنل های ال سی دی عرضه گردد و خبری از نمایشگر‌ های اول نباشد.

ضمن اینکه احتمال دارد گوشی توصیف شده، به قابلیت SLM نیز مجهز شود. این نام از سرواژه‌ های عبارت Spatial Light Modulator به معنی مدولاتور فضایی نوری گرفته شده و در واقع به دستگاه تولید هولوگرام سامسونگ اشاره دارد.

سامسونگ نیاز دارد تا محدودیت‌ های سیستم‌ های SLM کنونی را از میان بردارد و گزینه‌ های بهتری برای موبایل هولوگرافیک خود استفاده کند. دستگاه‌ های هولوگرافیک کنونی به تراکم پیکسل بستگی دارند و تنها می‌توانند تصاویری خاص را پخش کنند. سیستم جدید این شرکت به فاکتور یاد شده بستگی نخواهد داشت و می‌تواند الگو‌ های هولوگرافیک کامپیوتری را هم به نمایش بگذارد.

تا به حال سامسونگ گزینه‌ های زیادی برای موبایل‌ های هولوگرافیک در اختیار دارد و پتنت‌ های زیادی ثبت نموده است. به همین دلیل جای تعجبی نخواهد بود اگر ناگهان ویژگی‌ های خاصی از گوشی هولوگرافیک سامسونگ منتشر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی