ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ابزار آنلاین Remove.bg؛ حذف پس زمینه عکس‌ها تنها با یک کلیک

اگر تا به حال تلاش کرده باشید تا پس زمینه‌ی عکس‌ها را حذف کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که این کار با دشواری‌های خاص خود مواجه است. نیاز به دقت بالا و توجه به جزئیات می‌تواند ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۵

اگر تا به حال تلاش کرده باشید تا پس زمینه‌ی عکس‌ها را حذف کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که این کار با دشواری‌های خاص خود مواجه است. نیاز به دقت بالا و توجه به جزئیات می‌تواند حذف پس زمینه‌ی عکس‌ها را دشوار نماید. اما به نظر می‌رسد که یک ابزار آنلاین جدید به نام Remove.bg با استفاده از هوش مصنوعی این کار را به سادگی انجام می‌دهد.

برای بهره‌مندی از این ابزار، کافی است تا عکس مورد نظر خود را روی وبسایت اعلام شده آپلود کنید. الگوریتم مورد استفاده در این اپلیکیشن به حدی قدرتمند است که به طور خودکار سوژه‌های اصلی درون تصویر را تشخیص می‌دهد و به راحتی یک عکس با فرمت PNG و پس زمینه‌ی حذف شده در اختیارتان قرار خواهد داد.

مورد یاد شده آخرین نمونه‌ی استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به شمار می‌رود که می‌تواند تا این حد کاربردی باشد. برای حذف پس زمینه با کمک هوش مصنوعی چند الگوریتم متن باز در اینترنت موجود است که می‌توانند به حذف پس زمینه بپردازند.

البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن Remove.bg بدون مشکل نیست. وقتی از عکس‌هایی استفاده می‌کنید که مرز بسیار نزدیکی بین سوژه و پس زمینه در آن وجود داشته باشد، هوش مصنوعی مورد استفاده در Remove.bg خیلی درست عمل نمی‌کند و خطاهایی از آن سر می‌زند. مثل عکس زیر که رنگ کت «مایل دیویس» نزدیک به رنگ رو تختی مورد استفاده است.

اما این ابزار آنلاین در بسیاری از موارد هم با دقتی بسیار بالا کارهایش را انجام می‌دهد. همچنین بر خلاف گفته‌ی وبسایت، Remove.bg می‌تواند برای حذف پس زمینه‌ی سوژه‌هایی به جز انسان نیز به خوبی عمل کند. مثل تصویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

برای استفاده از Remove.bg کافیست به وبسایت مورد نظر بروید و روی گزینه‌ی Select a Photo‌ کلیک کنید. علاوه بر این می‌توانید با انتخاب Enter a URL لینک یک تصویر در اینترنت را انتخاب نمایید.

بعد از انجام این کار، باید صبر کنید تا پس زمینه‌ی تصویر مورد نظرتان حذف گردد. در تصویر زیر می‌توانید ارزیابی ما از این نرم افزار را مشاهده کنید که بر خلاف گفته‌ی منبع، در آزمایش ما Remove.bg موفق شد بدون هیچ مشکلی پس زمینه‌ی تصویر «ایلان ماسک» را حذف نماید.

نتیجه‌ی ارزیابی Remove.bg توسط دیجیاتو

با زدن دکمه‌ی Download قابل مشاهده زیر عکس، می‌توانید فایل PNG‌ تصویر بدون پس زمینه را دانلود کرده و از آن استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۲۹ آذر ۱۳۹۷

    به خوبی پس زمینه رو پاک نمیکنه یا یه تیکه از دست یا پا هم پاک می‌کنه.
    اگه Photoshop رو به صورت مبتدی بلد باشین می‌تونین راحت خودتون پس زمینه رو پاک کنید.

مطالب پیشنهادی