ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان هدیه دادن پرداخت‌های درون برنامه‌ای در اپ استور ممکن می‌شود

این روزها هدیه دادن محصولات دیجیتالی میان کاربران به کار رایجی تبدیل شده، اما همه فروشگاه‌های دیجیتالی چنین قابلیتی را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند. وقتی از پرداخت‌ درون‌ برنامه‌ای صحبت می‌کنیم هم اوضاع پیچیده‌تر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

این روزها هدیه دادن محصولات دیجیتالی میان کاربران به کار رایجی تبدیل شده، اما همه فروشگاه‌های دیجیتالی چنین قابلیتی را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند. وقتی از پرداخت‌ درون‌ برنامه‌ای صحبت می‌کنیم هم اوضاع پیچیده‌تر می‌شود، خصوصا در پلتفرم‌های توزیع اپلیکیشن‌ها مثل اپ استور و گوگل پلی که مخاطبین پرشماری دارند.

اما اوضاع قرار نیست برای همیشه پیچیده باقی بماند. اپل به تازگی تصمیم گرفته که با ارائه یک قابلیت بسیار کاربردی، امکانی برای کاربران اپ استور فراهم کند تا بتوانند مبلغی را برای پرداخت درون‌برنامه‌ای به دیگران هدیه بدهند. به گزارش مک رومرز، صفحه قوانین و شرایط استفاده از اپ استور نیز برای انعکاس این تغییر جدید به‌روزرسانی شده است.

اپ استور

تا پیش از این تغییر، اپ استور اعلام کرده بود که "اپلیکیشن‌ها نباید به طور مستقیم یا غیر مستقیم امکان هدیه دادن محتواها، قابلیت‌ها یا آیتم‌های مصرفی که با پرداخت درون برنامه‌ای آزاد می‌شوند را فراهم کنند". اما حالا در قوانین به‌روز شده می‌خوانیم: "اپلیکیشن‌ها می‌توانند امکان هدیه دادن آیتم‌هایی که از طریق پرداخت درون برنامه‌ای قابل دسترسی هستند را برای دیگران آزاد کنند".

همچنین در ادامه قوانین می‌خوانیم که این هدایا فقط برای خریدار اصلی قابل استرداد هستند و نمی‌توان نسبت به تعویض آن‌ها با چیز دیگری اقدام نمود. تا این لحظه هنوز عملکرد دقیق این قابلیت مشخص نیست، اما می‌دانیم که کاربران اپ استور به زودی این ویژگی را دریافت خواهند کرد.

اپ استور سال‌هاست امکان هدیه دادن را برای کاربرانش فراهم کرده، اما این هدایا معمولا به شکل گیفت کارت هستند و برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای کاربردی ندارند. اما فراهم شدن امکان هدیه دادن آیتم‌های آزاد شونده با پرداخت‌های درون برنامه‌ای، مطمئنا موجب خشنودی جمع کثیری از کاربران اپ‌استور خواهد شد.

خصوصا کاربران ایرانی که برای خرید از فروشگاه‌های خارجی، همیشه با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده‌اند و امید می‌رود که خصوصیت جدید اپ استور بتواند دسترسی به اپلیکیشن‌های پولی را برای هموطنان‌مان آسان‌تر سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی