ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به بودجه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۸

«حسن روحانی» رئیس جمهور کشور امروز لایحه بودجه سال ۹۸ را به مجلس تقدیم کرد. او ضمن اشاره به نیاز برای شفافیت برای «نجات از فساد و رانت»، دولت الکترونیک را راه‌کار اصلی این مسئله ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

«حسن روحانی» رئیس جمهور کشور امروز لایحه بودجه سال ۹۸ را به مجلس تقدیم کرد. او ضمن اشاره به نیاز برای شفافیت برای «نجات از فساد و رانت»، دولت الکترونیک را راه‌کار اصلی این مسئله عنوان کرد و آن را بزرگترین اقدام دولت دوازدهم دانست. روحانی در همین رابطه گفت:

«تا زمانی که دولت الکترونیک را تکمیل نکنیم و همه داده‌های اطلاعاتی یک‌جا جمع نشود و مردم از شرایط کشور کامل مطلع نباشند، باز هم دچار فساد و رانت خواهیم شد.»

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

در لایحه بودجه ۹۸، دولت بودجه ۳ هزار و ۷۶۳ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومانی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تمام زیرمجموعه‌هایش در نظر گرفته است. از این مبلغ، ۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان سهم خود وزارت ارتباطات و باقی مانده آن، به زیرمجموعه‌های آن اختصاص پیدا کرده است.

از بودجه یاد شده، ۷۵۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان بودجه جاری، و ۳ هزار و ۱۰ میلیارد و ۸ میلیون تومان بودجه عمرانی است.

وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌هایش همچنین اجازه دارند در سال ۹۸ مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود به سرمایه‌گذارن خطرپذیر و کارآفرینان اختصاص دهند.

مرکز ملی فضای مجازی

برای سال ۹۸ بودجه «مرکز ملی فضای مجازی» معادل ۴۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان در نظر گرفته شد. ۱۴ میلیارد تومان از این عدد، بودجه جاری و ۳۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان نیز مربوط به بودجه عمرانی این مرکز است.

لازم به ذکر است که دولت از محل مجوزهای صادر شده توسط «شورای عالی فضای مجازی» پیش‌بینی درآمد ۱ میلیارد تومانی داشته است.

معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

دولت دوازدهم در سال ۹۸ برای معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بودجه‌ای ۳۰۳ میلیارد و ۹۶ میلیون تومانی در نظر گرفته است. از رقم یاد شده، ۲۹۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان بودجه جاری و ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نیز بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه سال ۹۸ که امروز توسط رییس جمهور به رئیس مجلس تقدیم شد، به کمیسیون‌های اختصاصی مجلس ارجاع داده می‌شود.

لایحه بودجه سال ۹۸ از «پایگاه اطلاع‌رسانی دولت» قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی