ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایسوس ROG
تکنولوژی

کالبدشکافی ایسوس ROG طراحی خاص آن را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

موبایل ایسوس ROG توسط واحد ویژه گیمینگ طراحی شده و قطعات و چینش خاصی در آن به کار رفته اند. ایسوس مدعی است که این گوشی از طراحی گرفته تا لوازم حرف های زیادی برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

موبایل ایسوس ROG توسط واحد ویژه گیمینگ طراحی شده و قطعات و چینش خاصی در آن به کار رفته اند.

ایسوس مدعی است که این گوشی از طراحی گرفته تا لوازم حرف های زیادی برای گفتن دارد اما آیا این حرف ها تنها ادعایی واهی است یا در عمل هم به واقعیت می پیوندد؟ کانال یوتیوبی JerryRigEverything  برای بررسی پشت پرده این گوشی و به ویژه قابلیت های مدیریت حرارت آن را کالبدشکافی کرده است.

یکی از عجیب ترین نکات طراحی ایسوس ROG همان ابتدا و به محض برداشتن پنل پشتی ظاهر می شود. در این بخش به جای بک لیت LED معمولی از یک قطعه پلاستیکی بازتابی استفاده شده که نور  LED های نصب شده در لبه را به پشت منعکس می کند. این طراحی به کاهش ضخامت بخش پشتی کمک می کند.

ایسوس این گوشی را برای گیمرها طراحی کرده و به همین خاطر تجهیز آن به نمایشگر ۶ اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی ۴۰۲ و نرخ رفرش ۹۰ مگاهرتز و چیپست اسنپدارگون ۸۴۵نباید چندان عجیب باشد.

از سوی دیگر مدیریت دما در چنین موبایل قدرتمندی اهمیت به سزایی دارد و ایسوس برای این بخش به استفاده از هیت سینک ها متوسل شده است. موبایل ROG علاوه بر این به محفظه خنک کننده نیز مجهز شده که به خاطر قرار گرفتن بین فریم و نمایشگر امکان بررسی آن بدون شکستن موبایل ممکن نیست.

برد اصلی موبایل هم چندان معمولی نیست و تقریبا تمام فریم را در برگرفته که خارج کردن و جایگذاری دوباره آن را دشوار می سازد. از دیگر ویژگی های عجیب ایسوس ROG می توان به لرزشگیر مغناطیسی برای دوربین اصلی اشاره کرد.

در نهایت باید گفت که این گوشی در کنار منحصر به فرد بودن چندان سرراست نیست. تعبیه قطعات منحصر به فرد و چینش خاص آنها تعمیر ایسوس ROG را به صوت محسوسی دشوار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی