ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتور فوق عریض 49 اینچی سامسونگ برای گیمرها معرفی شد

این روزها نمایشگرهای فوق عریض در حال تبدیل شدن به یکی از استانداردهای صنعت کامپیوتر هستند و حالا در آستانه نمایشگاه CES 2019، شرکت سامسونگ از یک مانیتور فوق عریض گیمینگ با رزولوشن QHD دوبل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵

این روزها نمایشگرهای فوق عریض در حال تبدیل شدن به یکی از استانداردهای صنعت کامپیوتر هستند و حالا در آستانه نمایشگاه CES 2019، شرکت سامسونگ از یک مانیتور فوق عریض گیمینگ با رزولوشن QHD دوبل رونمایی کرده است.

محصول جدید سامسونگ با نام CRG9 به عنوان نسخه جدید مانیتور محبوب CHG90 (که در بازار عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشت) معرفی شده و از نور پس زمینه LED و فناوری کوانتوم دات بهره می برد.

مانیتور فوق عریض

مانیتور فوق عریض خمیده سامسونگ از رزولوشن 5120 در 1440 برخوردار است

کمپانی کره ای در مانیتور فوق عریض 2019 خود رزولوشن 3840 در 1080 (که برابر با دو نمایشگر 1080p در کنار هم است) قبلی را به 5120 در 1440 ارتقا داده که نسبت ابعاد 32:9 داشته و با کنار هم قرار دادن دو مانیتور QHD با رزولوشن 2560 در 1440 برابری می کند. در کنار افزایش رزولوشن، روشنایی تصویر نیز از 600 نیت به 1000 نیت افزایش یافته که برای رسیدن به این ارقام، نرخ بازنشانی تصویر قربانی شده و از 144Hz به 120Hz کاهش یافته است.

مانیتور فوق عریض

نمایشگر خمیده CRG9 همچنین از فناوری Radeon FreeSync 2 شرکت AMD نیز پشتیبانی کرده و با زمان پاسخگویی تصویر 4 میلی ثانیه، تجربه گیمینگ روانی را در اختیار کاربر قرار می دهد. از نظر پورت های ارتباطی هم CRG9 با درگاه HDMI، دو پورت Display و یک USB پکیج کاملی را ارائه کرده و و از فناوری HDR10 در کنار گاموت رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند.

هرچند سامسونگ سال گذشته رقبا را در بازار شکست داده بود اما امسال در معرفی نمایشگر فوق عریض QHD از رقبایی مانند فیلیپس و دل عقب ماند. با این حال کره ای ها به پشتوانه اعتبار در بازار و ارائه محصولی با تمام امکانات روز، امیدوارند امسال هم مانند گذشته سلطه خود را بر بازار حفظ کنند.

گفتنی است سامسونگ هنوز از قیمت و زمان عرضه مانیتور گیمینگ جدید خود حرفی نزده و احتمالاً این موارد در نمایشگاه CES مشخص خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    لعنتی خیلی گرون میشه

  • amir big
    amir big | ۱۴ دی ۱۳۹۷

    فکر کنم اینا فقط به درد بازی میخورن، کسی تجربه کار کردن با اینجور مانیتورها رو داره؟

مطالب پیشنهادی