ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا تکنولوژی Drive AutoPilot را برای ارتقای تجربه رانندگی معرفی کرد

تخصص مهندسین انویدیا فقط به طراحی کارت‌های گرافیکی قدرتمند محدود نیست. این شرکت در نمایشگاه CES امسال، از سیستم رانندگی خودکار +Level 2 خود رونمایی به عمل آورده است. شرکت‌های خودروساز می‌توانند از این تکنولوژی که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

تخصص مهندسین انویدیا فقط به طراحی کارت‌های گرافیکی قدرتمند محدود نیست. این شرکت در نمایشگاه CES امسال، از سیستم رانندگی خودکار +Level 2 خود رونمایی به عمل آورده است. شرکت‌های خودروساز می‌توانند از این تکنولوژی که انویدیا نام آن را Drive AutoPilot نهاده، برای افزودن قابلیت‌های رانندگی خودکار به خودروهای تولیدی خود استفاده کنند.

البته Drive AutoPilot بر خلاف اسمی که دارد، پلتفرمی برای خودروهای خودران نیست. بلکه بیشتر می‌تواند به عنوان یک دستیار رانندگی برای کمک به پارک آسان، تشخیص عابران پیاده در جاده و عوض کردن لاین در بزرگراه‌ها برای رانندگان کاربرد داشته باشد.

Drive AutoPilot

تکنولوژی پیشرفته انویدیا به غیر از مواردی که گفتیم، می‌تواند در حکم مسیریاب دوم شما هم ظاهر شده و مسیرهایی که با خودرو طی کرده‌اید را به خاطر بسپارد. در این صورت با تکیه بر اطلاعات ذخیره شده، می‌تواند بدون نیاز به نقشه‌های HD مسیری قابل طی برای خودروهای خودران بسازد. مضاف بر این، به خودروها قابلیتی می‌دهد که بتوانند رانندگان را پایش کرده و هوش مصنوعی را به خدمت آنها در آورند.

بد نیست بدانید که Drive AutoPilot بخشی از پلتفرم Nvidia's Drive محسوب می‌شود و از سیستم مجتمع در چیپ (SoC) ژاویر این شرکت قدرت می‌گیرد. ژاویر به طور اختصاصی برای پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خودروها طراحی شده و به گفته انویدیا، می‌تواند در هر ثانیه بیش از 30 تریلیون عملیات پردازشی انجام بدهد. این در حالیست که برای این کار تنها 30 وات انرژی مصرف می‌کند.

در خودروهای الکتریکی، مصرف باتری اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین خاطر سیستم انویدیا به گونه‌ای طراحی شده که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد. تکنولوژی پیشرفته انویدیا آنقدر در جلب توجه خودروسازان حاضر در نمایشگاه CES موفق بوده که همین حالا دو کارخانه آلمانی Continental AG و ZF Friedrichshafen AG برای محصولات سال 2020 شان از Drive AutoPilot برای سیستم‌های خودران Level 2 خود استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی