ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Vive Cosmos
تکنولوژی

اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی جدید Vive Cosmos پرده برداشت

طی برگزاری نمایشگاه CES 2019، شرکت نام‌آشنای اچ تی سی از جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود با نام Vive Cosmos پرده‌برداری کرد. تایوانی‌ها در نمایش کوتاه و مختصری از این هدست، بعضی ویژگی‌های برجسته آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۷

طی برگزاری نمایشگاه CES 2019، شرکت نام‌آشنای اچ تی سی از جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود با نام Vive Cosmos پرده‌برداری کرد. تایوانی‌ها در نمایش کوتاه و مختصری از این هدست، بعضی ویژگی‌های برجسته آن را به حضار و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه معرفی کردند.

وایو کازموس برای کار نیازی به سنسورهای خارجی ندارد، و می‌توانید با استفاده از کنترلرهای حرکتی هدست تمام کارهایتان را انجام بدهید. به گفته اچ تی سی، هدست کازموس آمده که راحتی را برایتان به ارمغان بیاورد، بنابراین بر خلاف هدست قبلی یعنی Vive برای راه‌اندازی و استفاده در خانه یا برای اتصال آن به موبایل کار سختی پیش رو ندارید.

Vive Cosmos

هدست کازموس در وهله اول باید به یک رایانه متصل شود، اما می‌توان از آن روی پلتفرم‌های دیگر هم استفاده کرد. به عنوان مثال، در آینده می‌توان آن را به تلفن‌های هوشمند نیز متصل نمود. شرکت تایوانی در همین راستا اعلام کرده که Vive Cosmos امکان قدرت گرفتن از بیش از یک رایانه گیمینگ را نیز خواهد داشت که می‌تواند برای گیمرها خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد.

همچنین از اطلاعات بدست آمده می‌توان اینطور برداشت کرد که احتمالا هدست جدید به صورت ماژولار هم قابل شخصی‌سازی خواهد بود. اچ تی سی برای نمایش قدرت این هدست واقعیت افزوده، در نمایشگاه CES امسال دمویی از کار با آن را به نمایش گذاشت که یک کاربر هنگام استفاده می‌توانست با بالا و پایین بردن نمایشگر بدون آنکه نیازی به برداشتن هدست از روی سر داشته باشد دنیای واقعی را مشاهده کند.

Vive Cosmos

اما در ادامه دمو به نظر می‌رسید که کنترلرهای هدست هم نسبت به HTC Vive تغییراتی داشته‌اند. کنترلرهای هدست جدید اچ تی سی به کنترلر هدست «کوئست» آکیلس شباهت دارند و در عوض ترک‌پد، برای تسلط بیشتر رویشان جوی استیک تعبیه شده است.

اچ تی سی هنوز زمان دقیق عرضه این هدست به بازار و قیمت نهایی آن را مشخص نکرده، هر چند در پست توییتری این شرکت برای معرفی Vive Cosmos عبارت «به زودی» مشاهده می‌شود. ضمنا کیت‌های توسعه این هدست نیز اوایل سال 2019 به دست توسعه‌دهندگان می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirhosein deadshot
    amirhosein deadshot | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    آقا چرا انقدر خبر از هدست اچ تی سی دادین?

مطالب پیشنهادی