ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیگابایت با لپتاپ Aero 15، از هوش مصنوعی مایکروسافت برای بهبود پرفورمنس بهره می‎برد

در جریان یکی از کنفرانس های CES 2019، گیگابایت از لپتاپ Aero 15 با کارت گرافیک سری RTX انویدیا و مجموعه ای از قطعات سخت افزاری اینتل رونمایی کرد. این لپتاپ از نظر طراحی شاسی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۷

در جریان یکی از کنفرانس های CES 2019، گیگابایت از لپتاپ Aero 15 با کارت گرافیک سری RTX انویدیا و مجموعه ای از قطعات سخت افزاری اینتل رونمایی کرد.

این لپتاپ از نظر طراحی شاسی هیچ تفاوتی با مدل قبلی این خانواده ندارد و گیگابایت در عوض تمرکز خود را نه فقط بر ارتقا مشخصات سخت افزاری، بلکه استفاده حداکثری از سخت افزارهای اینتل گذاشته است؛ سخت افزارهایی که از پردازنده تا SSD و مودم را شامل می شوند.

اما گیگابایت دلیلی منطقی برای این کار خود داشته است. این کمپانی مدتی است با مایکروسافت و اینتل وارد همکاری شده تا بهینه سازی سخت افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و کلاد را به Aero 15 بیاورد.

لپتاپ گیگابایت Aero 15

چگونگی کارکرد این سیستم بدین شکل است که هنگام راه اندازی دستگاه، کاربر می تواند به دلخواه اطلاعات مربوط به پردازنده، کارت گرافیک، فن، کیبورد و صدا را با سرویس کلاد Azure AI مایکروسافت به اشتراک بگذارد. بعد از این سرورهای مایکروسافت از آن اطلاعات برای بهینه سازی سخت افزار داخل دستگاه -با توجه به موارد استفاده کاربر- بهره می گیرند؛ حالا چه این استفاده گیمینگ باشد، چه تولید محتوی و چه هرچیز دیگر.

از آن جایی که این ابزار بر یادگیری ماشینی مبتنی است، قابلیت مد نظر گیگابایت و شرکایش به مرور زمان و با استفاده هرچه بیشتر از دستگاه، دقیق تر و تاثیرگذارتر می شود.

لپتاپ گیگابایت Aero 15 در مدل پایه خود از پردازنده Core i7-8550H اینتل بهره مند شده و با پرداخت هزینه بیشتر می توانید به پردازنده Core i9-8950HK نیز دسترسی داشته باشید. هرکدام از این پردازنده ها همراه با یک SSD 760p با حافظه نامشخص، اتصال تاندربولت 3 و مودم وای فای Killer 1550 802.11ac از راه می رسند.

از نظر کارت گرافیک، گیگابایت می گوید که از چیپ RTX انویدیا در Aero 15 استفاده شده، اما به طور دقیق مشخص نیست که کدام مدل از این خانواده. در نهایت نیز نوبت به نمایشگر دستگاه می رسد که 15.6 اینچی بوده و رزولوشن Full HD را با نرخ به روزرسانی 144 هرتز به نمایش در می آورد. البته اگر به دنبال نمایشگری بهتر باشید، می توانید مدلی مجهز به نمایشگر 4K را خریداری کنید که نرخ به روزرسانی آن استاندارد و 60 هرتز است.

گیگابایت هنوز تاریخ عرضه و قیمت لپ تاپ جدیدش را اعلام نکرده اما انتظار می رود که در جریان نمایشگاه CES امسال شاهد ارائه این اطلاعات نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی