ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژکتور لیزری جدید LG با بهره‌گیری از دو لیزر معرفی شد

سال گذشته در CES 2018 شرکت ال جی از پروژکتور لیزری HU80KA رونمایی کرد و حالا امسال در CES 2019 نوبت آن شده تا پروژکتور مجهز به دو لیزر توسط این شرکت کره‌ای رونمایی شود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۵

سال گذشته در CES 2018 شرکت ال جی از پروژکتور لیزری HU80KA رونمایی کرد و حالا امسال در CES 2019 نوبت آن شده تا پروژکتور مجهز به دو لیزر توسط این شرکت کره‌ای رونمایی شود که دقت رنگ پیشرفته‌تری ارائه می‌دهد. پروژکتور HU85L می‌تواند تصویری به بزرگی ۹۰ اینچ را در حالی که فقط دو اینچ از دیوار فاصله دارد پدید آورد اما اگر این فاصله را به ۷ اینچ رساند می‌توان تصویری ۱۲۰ اینچی دریافت کرد. پروژکتور می‌تواند رزولوشن 4K با ۲۵۰۰ لومنس نشان دهد ولی خبری از HDR نیست.

پروژکتور لیزری دوگانه جدید ال جی طراحی متفاوت و ساختارشکنی هم دارد. از لحاظ ابعاد بسیار کوچک است و نیازی به فضای بسیار باز ندارد. در بدنه دستگاه دو اسپیکر ۵ واتی نیز قرار گرفته و با بهره‌گیری از WebOS و هوش مصنوعی ThinQ، این پروژکتور قادر است وظایف یک سینمای خانگی را به طور کامل برای شما انجام دهد.

ال جی در توضیح لیزرهای دوگانه می‌گوید که HU85L از دو لیزر آبی و قرمز استفاده می‌کند ولی مشخص نیست که رنگ سبز در این میان چگونه تولید می‌شود. شاید در لیزر آبی یک فسفر زرد به کار گرفته شده باشد یا به گونه‌ای دیگر که هنوز معلوم نیست.

همانند تلویزیون‌های هوشمند LG، این پروژکتور هم از دستیار گوگل و الکسا بهره می‌برد. با استفاده از WebOS نیز می‌توان به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشت و با کنترل صوتی نیز قابلیت‌های دیگری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اگر ال جی مسیر سال پیش را برود، HU85L بهار پیش‌رو با قیمتی حدود ۳ هزار دلار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی