ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامپیوتر کوانتومی
تکنولوژی

نخستین کامپیوتر کوانتومی مستقل دنیا توسط IBM معرفی شد

این ماشین قدرتمند می تواند سیستم های فعلی را برای همیشه منقرض کند. IBM با تعبیه تعدادی از فناوری های برجسته در یک جعبه شیشه ای ۲.۷ متری نخستین کامپیوتر کوانتومی مستقل دنیا با توان پردازش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۷

این ماشین قدرتمند می تواند سیستم های فعلی را برای همیشه منقرض کند.

IBM با تعبیه تعدادی از فناوری های برجسته در یک جعبه شیشه ای ۲.۷ متری نخستین کامپیوتر کوانتومی مستقل دنیا با توان پردازش ۲۰ کیوبیتی را توسعه داده است. از آنجا که تنها یک دستگاه از این کامپیوتر کوانتومی وجود دارد، IBM به دنبال فروش آن نیست و مشتریان تنها قادر به اجاره سیستم هستند. کامپیوتر کوانتومیاین کامپیوتر که Q System One نام دارد، از محفظه تقویت شده برای نگهداری کیوبیت، مخازن هلیوم مایع و دیگر تجهیزات برودتی برای حفظ دمای نزدیک به صفر مطلق و رک های الکترونیکی برای کنترل محاسبات و خواندن خروجی تشکیل شده است. تمامی این واحدها از طریق صدها متر کابل به هم متصل شده اند.

کمپانی آمریکایی برای کاهش سایز Q System One راهکارها و قطعات الکترونیکی جدیدی را به منظور کنترل سیستم و کنترل دما توسعه داده است.

در کامپیوترهای معمولی برای ذخیره داده و انجام محاسبات از بیت های صفر و یک استفاده می شود اما در کامپیوترهای کوانتومی به این منظور کیوبیت هایی به کار برده می شوند که می توانند در آن واحد صفر، یک و یا ترکیبی از هردو مورد باشند.کامپیوتر کوانتومیحالتی که کیوبیت ها می توانند ترکیبی از صفر و یک باشند، برهم نهی نام دارد اما این زمان به شدت کوتاه است و حفظ آن از چالش های اصلی توسعه کامپیوترهای کوانتومی است. IBM مدعی است که در سیستم جدید این زمان به ۷۵ میکروثانیه رسیده که بیشترین زمان میان سیستم های کوانتومی است.

برای جلوگیری از هرگونه اختلال کیوبیت ها در یک سیلندر فلزی قرار گرفته اند که از بالای کیس معلق شده است. هرچند کیس بیرونی تنها یکی از چهار محافظ آنها در برابر اختلالات خارجی است.

IBM فعلا قصدی برای فروش Q System One ندارد اما به گفته «داریو گیلبرت»، از مدیران اجرایی این شرکت بعید نیست در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    IBM بعد از 108 سال هنوز حرف اول رو تو علوم کامپیوتر میزنه . هیچ شرکتی به پاش نمیرسه

  • دادا
    دادا | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    حیف هنوز هم لوگو ibm جز انتخابی های دیجیاتو نیست به جاش سونی میزارم:sony:

مطالب پیشنهادی