ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

8b6e80be-geely-fy11-coupe-suv-5
خودرو

رونویسی از روی دست ژرمن ها؛ کراس اوور کوپه جیلی FY11 در راه است

تب شاسی بلندهای کوپه این روزها بالا رفته و خودروسازان مختلف سعی می کنند با توسعه چنین مدلی، سهم خود را از بازار افزایش دهند. از میان برندهای مطرح بین المللی می توان به پورشه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

تب شاسی بلندهای کوپه این روزها بالا رفته و خودروسازان مختلف سعی می کنند با توسعه چنین مدلی، سهم خود را از بازار افزایش دهند. از میان برندهای مطرح بین المللی می توان به پورشه اشاره کرد که قصد دارد با عرضه کاین کوپه به جنگ ب ام و X6 و مرسدس GLE کوپه برود.

اما در این سوی دنیا و در شرق آسیا، خودروسازان چینی نیز به تقلید از بزرگان تولید کراس اوورهای کوپه را دستور کار قرار داده اند. جیلی یکی از این خودروسازان است که در حال توسعه چنین مدلی بوده و بزودی از آن رونمایی خواهد کرد.

برای استقبال از این کراس اوور کوپه که FY11 نامگذاری شده، جیلی کمپینی تبلیغاتی راه انداخته و هر از چند گاهی با انتشار تیزرهایی به برخی از ویژگی های محصول جدیدش اشاره می کند.

جیلی FY11

اما اخیرا تصاویری واضح و نسبتا با کیفیت از جیلی FY11 در یکی از سایت های چینی منتشر شده که سبک طراحی و شکل ظاهری آن را به خوبی برملا کرده اند.

همانطور که از این تصاویر پیداست، چینی ها طبق روال مرسوم خود به الگوبرداری از یکی از موفق ترین محصولات حاضر در کراس اوورهای کوپه رو آورده و ب ام و X4 را مبنای طراحی FY11 قرار داده اند.

8b6e80be-geely-fy11-coupe-suv-5

در نمای روبرو شباهت بسیار زیاد سپر جیلی FY11 با ب ام و X4 کاملا مشهود است؛ این مساله در نمای جانبی به اوج خود رسیده و اینطور به نظر می رسد که طراحان جیلی با کمک گرفتن از عکس X4 و کاغذ کاربنی، پیکره FY11 را خلق کرده اند!

45634_BMW_X4_xDrive30i-021

به غیر از کراس اوور پرطرفدار باواریایی، چراغ های اصلی FY11 برخی از ساخته های آئودی را در ذهن تداعی می کند که البته این موضوع به شدت X4 نیست. مثل محصولات اخیر جیلی، جلوپنجره موسوم به "هستی در حال گسترش" (expanding universe) در پیشانی FY11 نیز دیده می شود.

2420428d-geely-fy11-coupe-suv-6

مثل بدنه خودرو، تاثیرپذیری طراحان جیلی از ب ام و و آئودی در داخل کابین نیز تا حدودی ملموس است. برای مثال دکمه گردان iDrive که برای کنترل سیستم اینفوتینمنت محصولات ب ام و کاربرد دارد، عینا روی کنسول مرکزی FY11 شبیه سازی شده؛ دسته دنده نیز ظاهرا از یک آئودی کنده شده است!

2a8362f9-geely-fy11-coupe-suv-4

بهره گیری از دو نمایشگر بسیار بزرگ در پشت فرمان و روی داشبورد و همچنین فرمان D شکل جزو ویژگی های جالب جیلی FY11 هستند.

آنطور که جیلی اعلام کرده، کراس اوور کوپه FY11 خصوصیات واقعا اسپرتی داشته و "راننده محورترین اتومبیل کمپانی" تا به این تاریخ لقب خواهد گرفت. شاید این ادعا کمی اغراق آمیز پنداشته شود، اما وقتی بدانیم چینی ها در ساخت FY11 از پلتفرم CMA ولوو بهره برده اند، نظرمان کمی عوض خواهد شد. کراس اوور کوچک ولوو XC40 و برخی از مدل های برند تازه تاسیس لینک اند کو بر اساس پلتفرم CMA شکل گرفته اند.

طبق شنیده ها جیلی FY11 نیروی خود را از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ دریافت خواهد کرد. این موتور که توسط ولوو ساخته شده، 235 اسب بخار قدرت تولید نموده و به واسطه سیستم AWD هر چهار چرخ FY11 را به حرکت وادار خواهد کرد.

انتظار می رود اولین کراس اوور کوپه با نشان جیلی، تا پایان ماه مارس در سرزمین مادری معرفی و عرضه شود. از آنجایی که جیلی در توسعه این خودرو از پلتفرم و تجارب ولوو استفاده کرده، می توان حساب ویژه ای روی توانایی های فنی و کیفیت آن باز کرد.

ea947400-geely-fy11-coupe-suv-3

گفتنی است حدود دو ماه پیش شرکت چانگان نیز از کراس اووری کوپه با نام CS85 رونمایی کرده بود. آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند باید خود را برای سیل کراس اوورهای کوپه از کشور دوست و برادر چین آماده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    کشور دوست و برادر ??

  • saeed19859
    saeed19859 | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    بعضی از محصولات چینی چنان کپی از اصلش هستن که انگار چینی ها رفتن شرکت اصلی رو هک کردن و نقشه هارو برداشتن و مو به مو ساختن

مطالب پیشنهادی