ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات بعد از زمین خوردن خودش را سریع به حالت عادی برمی‌گرداند [تماشا کنید]

محققان به یک ربات یکی از سخت‌ترین کارهایی که یک موجود چهارپا می‌تواند انجام دهد را یاد داده‌اند؛ برگشت به حالت عادی بعد از زمین خوردن! برای انجام این‌کار، محققان از یک شبکه عصبی در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

محققان به یک ربات یکی از سخت‌ترین کارهایی که یک موجود چهارپا می‌تواند انجام دهد را یاد داده‌اند؛ برگشت به حالت عادی بعد از زمین خوردن!

برای انجام این‌کار، محققان از یک شبکه عصبی در محیطی کامپیوتری برای انتقال آموزش ها استفاده کرده‌اند. بعد از این‌کار آن‌ها ربات ذکر شده را با زدن لگد به او آزمایش کردند و این آزمایش به طرز جالبی کار کرد و ربات به راحتی به حالت عادی برگشت. استفاده از این شبکه عصبی باعث شده تا ربات وظیفه‌اش را ۲۵ برابر سریع‌تر و با انعطاف بیشتر انجام دهد. لازم به ذکر است که استفاده از روش ذکر شده باعث شده تا ربات قادر به انطباق با هر محیط خاصی باشد.

این ربات حیوانی شکل که توسط محققان موسسه فدرال سوئیس در شهر زوریخ توسعه یافته است،‌ بیشتر از ۶۰ سانتی‌ متر طول داشته، دارای ۱۲ مفصل جداگانه بوده و با برق کار می‌کند.

محققان می‌گویند که آن‌ها به استفاده از شبیه سازی کامپیوتری ادامه خواهند داد زیرا هزینه اینکار بسیار کمتر از آزمایش‌های فیزیکی است. همچنین به گفته این گروه، سیستم آموزشی دیجیتال نزدیک به هزار برابر سریع‌تر از آنچه در دنیای واقعی شاهد آن هستیم کار می‌کند. جالب است بدانید تمام این آموزش‌ها با استفاده از یک پی سی معمولی انجام شده است.

بعد از استفاده از روش ذکر شده، سرعت این ربات‌ها هم ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۱.۵ متر بر ثانیه رسیده است. مهم‌تر از همه این موارد‌، ربات یاد گرفته تا زمانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، مبارزه کرده و سریعا به حالت عادی برگردد.

در نهایت به نظر می‌رسد که ربات‌های پا دار در آینده با استفاده چنین آموزش‌های می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را روی زندگی انسان‌ها گذشته و حتی آن‌ها نجات دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی