ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز دیجیتال
تکنولوژی

ارز دیجیتالی مشترک عربستان و امارات معرفی شد

امارات متحده عربی و عربستان سعودی طی اولین شورای همکاری بین دو کشور در ابوظبی از راه اندازی ارز دیجیتالی مشترک خبر دادند. استفاده از این ارز دیجیتال در مرحله اول به بانک محدود خواهد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

امارات متحده عربی و عربستان سعودی طی اولین شورای همکاری بین دو کشور در ابوظبی از راه اندازی ارز دیجیتالی مشترک خبر دادند.

استفاده از این ارز دیجیتال در مرحله اول به بانک محدود خواهد بود و هدف از آن درک بهتر دولت های دو کشور از عملکرد فناوری بلاکچین در سطح بین المللی است.

به منظور حفاظت از منافع مشتریان، پیاده سازی استانداردهای فناوری و ارزیابی ریسک های سایبری بالقوه ارز دیجیتال جدید بر پایه دیتابیس توزیع شده بین بانک مرکزی و بانک های عامل دو کشور عمل خواهد کرد. یکی از دیگر از اهداف مهم این پروژه بررسی تاثیرات یک ارز مرکزی بر سیاست های پولی است. ارز دیجیتال

استفاده از چنین روش هایی نه تنها امنیت تراکنش های مالی بین بانک ها و موسسات مالی دو طرف را افزایش می دهد، بلکه می تواند در تقویت داد و ستدها، ارتقای سطح تجارت و صرفه جویی مالی نیز موثر باشد.

طی برگزاری این نشست نمایندگان دو کشور همچنین مفاد طرحی تحت عنوان «همکاری امنیتی زنجیره تامین مشترک» را امضا کردند که قابلیت های آنها برای فراهم کردن تدارکات حیاتی، مهارت های تخصصی و اطلاعات طی شرایط بحرانی یا اضطراری ملی را تعیین می کند.

نمایندگان امارات و عربستان پنج طرح دیگر را با هدف افزایش تعامل و همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف امضا کردند که شامل این موارد است: تسهیل ترافیک، بهبود فرودگاه ها بر اساس شرایط افراد دارای معلولیت، ایجاد برنامه آگاهی مالی برای کودکان و نوجوانان هفت تا هجده ساله، توسعه پلتفرمی برای پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط محلی و یکپارچه سازی بازارهای هوانوردی شهری.

دوبی که از شهرهای مهم امارات به شمار می رود سال گذشته ارز دیجیتالی رسمی خود به نام emCash را بر پایه فناوری بلاکچین معرفی کرد. «علی ابراهیم» معاون اقتصادی این شهر معتقد است که ارز دیجیتال می تواند شیوه زندگی و کسب و کار مردم را در دوبی متحول سازد و جهش بزرگی به سمت نوآوری های بیشتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Omid
    Omid | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    این دو تا هم با هم داداشی شدنا ?

مطالب پیشنهادی