ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هشت نکته که پیش از بازی کردن رزیدنت اویل 2 باید بدانید

نیازی نیست تا نسخه اصلی رزیدنت اویل 2 را تجربه کرده باشید تا از معرفی شدن نسخه بازسازی شده آن خوشحال شوید و این روزها که نقدها و نمرات فوق العاده مثبت آن روی وبسایت‌های ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نیازی نیست تا نسخه اصلی رزیدنت اویل 2 را تجربه کرده باشید تا از معرفی شدن نسخه بازسازی شده آن خوشحال شوید و این روزها که نقدها و نمرات فوق العاده مثبت آن روی وبسایت‌های اینترنتی قرار گرفته است شوق و ذوق کنید.

اگر طرفدار بازی‌های ترسناک هستید، قطعا خبر عرضه نسخه بازسازی شده یکی از تحسین برانگیزترین بازی‌های ترسناک تاریخ برایتان حکم یک رویا را دارد. رویایی که کم‌کم رنگ و بوی حقیقت به خود می‌گیرد و به زودی به دستان علاقه‌مندان خود می‌رسد.

به نظر می‌رسد روزهای خوش کپکام در راهند و پس از دوره‌ای مملو از شکست و بد بیاری، حال با عرضه نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 2 و پنجمین نسخه از سری بازی‌های Devil May Cry این بازی‌ساز نامدار سال جدید میلادی خود را طوفانی آغاز می‌کند.

تا عرضه رسمی رزیدنت اویل 2 مدت زمان زیادی باقی نمانده. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا پس از بررسی انتظاراتمان از بازی، این بار به سراغ بررسی ویژگی‌های مهم آن برویم تا با آمادگی بیشتری پای به شهر راکون سیتی بگذاریم و باز هم با لئون و کلیر در این تجربه بی‌نظیر همراه شویم.

زاویه دوربین و هدفگیری کاملا عوض شده است


یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های رزیدنت اویل 2 دوربین ثابت آن بود. فارغ از تمام محدودیت‌هایی که این دوربین برای شما به ارمغان می‌آورد، وجود این حس که پشت هر پیچ و خم راهرو امکان وجود یک خطر برایتان وجود داشت موجب می‌شد تا القای ترس توسط بازی وارد مرحله متفاوتی شود.

علاوه بر سختی‌های مربوط به زاویه دید، پروسه تیراندازی بازی به سمت زامبی‌های خونخواری که منتظر فرصتی مناسب برای حمله کردن به شما بودند نیز یکی دیگر از چالش‌های بازی محسوب می‌شد. نیاز داشتید در نقطه‌ای ثابت بایستید، به سمت زامبی‌ها بچرخید و به سختی یکی از آنان را هدف قرار دهید.

هر دو المان ذکر شده بازی در نسخه بازسازی شده دچار تغییرات بنیادین شده‌اند و دیگر مانند سابق نیستند. در این نسخه دوربین بازی دیگر ثابت نیست و به دید سوم شخص تغییر کرده. زاویه‌ای که شاید طرفداران سری بازی‌های رزیدنت اویل خاطرات خوشی از آن نداشته باشند.

اما این بار متفاوت است و این تغییر زاویه دوربین به جذاب‌تر شدن بازی کمک شایانی کرده. همانطور که در دموی بازی نیز تجربه کردیم و نظراتمان را در خصوص آن با شما به اشتراک گذاشتیم، این زاویه دید بازی را مهیج‌تر کرده و موجب می‌شود درگیری‌های شما بسیار سخت‌تر پیش بروند.

به موازات زاویه دید دوربین، نحوه هدف‌ گیری رزیدنت اویل 2 نیز تغییر کرده و همچون تمام بازی‌های سوم شخص دیگر می‌توانید راه بروید و به سمت اهدافتان شلیک کنید. در این مورد کپکام تمام تلاش خود را کرده تا شاهد تکرار اتفاقات رزیدنت اویل 5 و 6 نباشیم و عملا یک بازی اکشن را تجربه نکنیم.

سیستم هدف گیری در رزیدنت اویل 2 به این گونه است که شما برای داشتن بهترین دقت نیاز دارید ثابت بایستید و سپس شلیک کنید. حرکت کردن در حین شلیک موجب می‌شود گلوله‌هایتان  مسیرهایی با انحراف زیاد را طی کنند و درنهایت هدر بروند.

همین مسئله موجب می‌شود درگیری با زامبی‌ها مخصوصا اگر با دسته‌ای چندتایی از آنان روبه‌رو باشید به شدت سخت شود و آزادی عمل مشابهی مانند بازی‌های اکشن سوم شخص برای شلیک به سمت چند هدف نداشته باشید.

برخی از مکانیزم‌های نوستالژیک با تغییراتی مهم در بازی حضور دارند


اگر نسخه اصلی  رزیدنت اویل 2 را بازی کرده باشید به خاطر دارید که درها حکم رسیدن به یک منطقه امن را برای شما داشتند. یعنی جایی که می‌توانستید نفسی راحت بکشید و زامبی‌هایی که پشت در به جا گذاشتید را فراموش کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

در نسخه بازسازی شده مکانیزم درها متفاوت است. شما می‌توانید از درگیری با زامبی‌ها اجتناب کنید و به داخل یکی از اتاق‌های موجود در محیط بازی وارد شوید و در را پشت سرتان ببندید. اما این کار تنها برای چند ثانیه شما را در فضایی امن قرار می‌دهد.

زامبی‌ها آنقدر به در می‌کوبند و به آن فشار می‌آورند تا درنهایت آن را می‌شکنند و وارد اتاق می‌شوند. به همین خاطر می‌توان گفت بجز برخی موقعیت‌های خاص که طراحی مرحله به شما اجازه فرار از دست زامبی‌ها را می‌دهد، در دیگر موقعیت‌ها شما شانس چندانی برای فرار ندارید.

همچنین صندوق‌های مهمات و ماشین‌های تایپی که در رزیدنت اویل 2 دیده بودیم و به خاطر داریم نیز در نسخه بازسازی شده حضور دارند. البته طبق گفته کپکام دیگر خبری از مرکب‌های ذخیره‌سازی نیست و می‌توانید با خیالی آسوده و به هر تعدادی که مد نظرتان است بازی را ذخیره کنید.

از چاقوهایتان به درستی استفاده کنید


یکی از آیتم‌های جدید رزیدنت اویل 2 چاقوهای جدیدی است که علاوه بر کمک کردن به باز کردن و گذشتن از برخی موانع، می‌توانند یک وسیله دفاعی نیز برای شما محسوب شوند. هنگامی که زامبی‌ها بیش از اندازه به شما نزدیک می‌شوند، مستقیما گردن شما را نشانه می‌روند و تنها راه فرار از این مخمصه استفاده از چاقوهایی است که با خود حمل می‌کنید.

پس از فرو کردن چاقو در بدن زامبی می‌توانید آن را کنار بزنید و به بدین طریق از آسیب دیدن جلوگیری کنید. توجه کنید که هر چاقو تنها برای دو بار قابل استفاده است و پس از آن می‌شکند. با یک بار استفاده کردن آن نیز می‌بایست پس از کشتن زامبی چاقو را از بدن او بردارید تا دوباره برایتان قابل استفاده باشد.

می‌توانید آیتم‌های بازی را با یکدیگر ترکیب کنید


البته این اولین بار نیست که چنین قابلیتی را در سری بازی‌های رزیدنت اویل مشاهده می‌کنیم، اما برای اولین بار سیستم کرفت کردن یا ترکیب آیتم‌های بازی به رزیدنت اویل 2 آمده است.

با استفاده از این سیستم می‌توانید باروت‌های (Gun Powder) پیدا شده در محیط بازی را با یکدیگر ترکیب کنید و گلوله‌های مختلفی برای اسلحه‌هایتان بسازید. همچنین با ترکیب کردن گیاهان سبز، آبی و قرمزی که داخل محیط بازی پیدا می‌شود می‌توان آیتم‌هایی برای بازیابی سلامتی ساخت که هریک بسته به ترکیبات داخل آن تاثیرات متفاوتی خواهند داشت.

Lickerها را دوباره ملاقات خواهید کرد


اگر نسخه اصلی رزیدنت اویل 2 را تجربه کرده باشید با لیکرها آشنایی دارید. گونه‌ای جهش یافته از زامبی‌ها که کشتنشان به مراتب سخت‌تر از زامبی‌های معمولی است و معمولا مواجهه با آنان موهای تنتان را سیخ می‌کند.

به لطف قدرت پردازش بالای موتور گرافیکی جدید رزیدنت اویل 2، کپکام این فرصت را پیدا کرده تا جزئیات بیشتری را در مدلسازی محیط، شخصیت‌ها و حتی دشمنانتان ایجاد کند. همانطور که در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از بازی می‌توانید مشاهده کنید، لیکرها نیز طراحی جدیدی دارند و حتی نسبت به قبل بسیار چندش آورتر و ترسناک‌تر هستند.

گرچه به نسبت باس فایت‌های بازی لیکرها دشمنانی ساده‌تر محسوب می‌شوند، اما همچنان مواجهه با آنان به سادگی زامبی‌هایی که در محیط راکون سیتی پرسه می‌زنند نیست و مهمات قوی‌تر و دقت بالایی در هدف گیری می‌طلبد.

همچنین اگر وقایع نسخه اصلی رزیدنت اویل 2 را به خاطر دارید، منتظر ملاقات لیکرها در موقعیتی یکسان نباشید. این موجودات شما را سورپرایز می‌کنند و دقیقا زمانی که انتظارش را ندارید، به سراغتان می‌آیند.

داستان با دو روایت مختلف بیان می‌شود


همچون نسخه اصلی این بار هم شاهد روایت دو داستان موازی با یکدیگر هستیم. بخشی از این داستان مربوط به لئون کندی و دیگری مربوط به کلیر ردفیلد می‌شود.

لئون کندی جوانی است که برای حاضر شدن در اولین شیفت کاریش، عازم راکون سیتی شده. اولین روز کاری لئون بسیار متفاوت‌تر از آنچه تصورش را می‌کرد رقم می‌خورد. لئون به جای گذراندن یک روز آرام و طبیعی، ناگهان وارد شهری می‌شود که سرتاسر آن را زامبی‌ها فرا گرفته‌اند و راهی برای فرار از آن وجود ندارد.

کلیر ردفیلد نیز به دنبال برادر خود یعنی کریس ردفیلد است که یکی از شخصیت‌های نامی سری بازی‌های رزیدنت اویل محسوب می‌شود. در این بهبوهه او به جای پیدا کردن برادرش، لئون را پیدا می‌کند و این جاست که داستان دو شخصیت با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کند.

از دیگر شخصیت‌های موجود در بازی می‌توان به اِیدا (Ada) اشاره کرد. این بار بیشتر از اینکه او را اسلحه به دست ببینیم، با یک دستگاه جدید می‌بینیم که به وسیله آن می‌تواند درها و دستگاه‌های دیجیتالی را هک کرده و مسیر را برای پیشروی خود باز کند. این درها می‌تواند شامل یک فن ساده یا سیستم‌های دیجیتالی موجود در اداره پلیس راکون سیتی شوند.

طبق گفته سازندگان بازی، هر قسمت از بازی دارای ماکسیمم 10 ساعت گیم‌پلی است و بسته به اولین داستانی که انتخاب می‌کنید، وقایع در داستان دوم با سرعت بیشتری پیش می‌رود. درنهایت می‌توان انتظار یک گیم‌پلی 15-20 ساعته را از رزیدنت اویل 2 داشت.

صداگذاری و موسیقی بازی شما را شگفت زده خواهد کرد


کپکام در بازسازی رزیدنت اویل 2 وسواس عجیبی خرج کرده و حتی تمام موسیقی‌ متن‌های نسخه اصلی را نیز بازسازی کرده. البته اگر نسخه دیلاکس بازی را خریداری کنید می‌توانید به آلبوم موسیقی اصلی بازی دست پیدا کنید و حتی آن را جایگزین موسیقی بازسازی شده در بازی کنید.

همچنین سیستم صداگذاری بازی نیز دستخوش تغیرات زیادی شده و از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای طراحی آن استفاده شده است. در ساخت نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 2 از تکنولوژی صدای سه بعدی جدید کمپانی کپکام کمک گرفته شده.

با کمک این تکنولوژی صداهای داخل بازی کاملا داینامیک طراحی شده‌اند و می‌توانند حس حضور در محیط را کاملا به کاربران منتقل کنند. ناله و شیون زامبی‌ها از چهار جهت راست، چپ، جلو و عقب شنیده می‌شود و موجب می‌شود کاربران نه فقط از آنچه می‌بینند، بلکه از صدایی که گوششان می‌رسد نیز ترس را حس می‌کنند.

نسخه‌های مختلف بازی چه حجمی خواهند داشت؟


نسخه اکس باکس وان رزیدنت اویل 2 حجمی بالغ بر 21 گیگابایت خواهد داشت. بدیهی است که نسخه اکس باکس وان اکس به خاطر ویژگی‌های خاص گرافیکی حجم بیشتری دارد. نسخه پلی استیشن 4 بازی نیز حجمی برابر با 23 گیگابایت خواهد داشت.

همچنین نسخه ویندوز بازی 26 گیگابایت فضای خالی می‌خواهد و تنظیمات گرافیکی فوق العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها پشتیبانی از مانیتورهای واید است که به شما اجازه می‌دهد با زاویه دیدی بسیار بالا حس حضور در راکون سیتی را تجربه کنید.

همچنین نسخه ویندوز بازی دارای قفل دنوو است. پیش‌تر بسیاری از بازی‌سازان که روی بازی‌های خود از این قفل استفاده کرده بودند به خاطر اعتراض کاربران مجبور به حذف آن شدند و باید دید که آیا کپکام نیز تصمیم خود را در استفاده از آن عوض می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی