ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رشد فین تک ها
تکنولوژی

دبیر انجمن فین‌تک ایران: فین‌تک‌ها در سال ۹۸ سرعت رشد بالایی خواهند داشت

دبیر انجمن فین‌تک ایران در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت موانعی که برای فین‌تک‌ها تراشیده می‌شود را سطحی دانست و تاکید کرد که فین‌تک‌ها چنان در سال پیش رو سرعت خواهند گرفت که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۱

دبیر انجمن فین‌تک ایران در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت موانعی که برای فین‌تک‌ها تراشیده می‌شود را سطحی دانست و تاکید کرد که فین‌تک‌ها چنان در سال پیش رو سرعت خواهند گرفت که مشکل‌سازان فعلی باید از راه دور به آنها تماشا کنند.

«مهدی عبادی» چشم و امید فین‌تک‌ها را به سه سازمان عنوان کرد و آنها را بانک مرکزی و شرکت شاپرک و وزارت ارتباطات دانست. او ضمن تشکر از این سازمان‌ها گفت که فعالان حاضر در نهادهای ذکر شده به جای شعار دادن، آستین‌ها را بالا زدند و نتیجه کارشان در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد.

رشد فین تک ها

عبادی ضمن انتقاد نسبت به انحصار خدماتی که دست بسیاری از نهادهای دولتی و حاکمیتی است به فعالیت‌هایی که برای حذف این انحضارات صورت گرفته اشاره کرد و گفت که رفع انحصاراتی صورت گرفته و امید دارد که این موضوع در روزها و ماه‌های آتی هم بیشتر رخ دهد:

«ما از بانک مرکزی مطالبه داریم که با استارت آپ‌های حوزه بیشتر همکاری کند و باور داریم که این سازمان باید به عنوان نهاد رسمی پولی بیشترین دغدغه را برای توسعه فین‌تک‌ها داشته باشد چرا که به نظر می‌رسد که راه‌های بیرون رفتن از چالش‌های کنونی رشد فین‌تک‌ها است.»

عبادی مطالبات دیگری را نیز مطرح کرد و از دولت خواست که حمایت به معنای واقعی انجام شود و تنها به شعار ختم نشود:

«ما مطالبه دیگری داریم اینکه در تمامی مصاحبه‌های دولت‌ها حرف حمایت می‌شود اما توسعه آن منوط به کشیدن چوب‌ها از جرخ آن است. فین‌تک‌ها کارمزد را از کسی که باید بگیرند می‌گیرند و می‌توانند در اصلاح کارمزدها هم نقشی داشته باشند. فی‌تک‌ها آمادگی حضور در بخش‌های دولتی را دارند.

ما در سال ۹۸ قصد داریم که توسعه پیدا کنیم و باور داریم که فین‌تکها سهم بزرگی از بازار PSPهارا خواهد گرفت و از نظر ما سیاست‌های غلط این شرکت‌ها باعث مشکلاتی شده است. فین‌تک‌ها می‌توانند کسب‌وکارها را به سمت سالم‌سازی پیش ببرند. بانک مرکزی هرچه بیشتر به فین‌تک‌ها راه دهد، ما موفق‌تر خواهیم شد.»

رشد فین تک ها

دبیر انجمن فین تک ایران با مطرح کردن این سوال که مدیران بانک‌ها در سال ۹۷ بیشتر روی سرمایه‌گذاری مجتمع‌های تجاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا روی توسعه فین‌تک‌ها؟ از عملکرد بانک‌ها نسبت به توسعه فین‌تک‌ها انتقاد کرد و تاکید کرد که مقیاس زمان در فین‌تک‌ها ثانیه و دقیقه است و باید سرعت عمل بیشتری پیرامون رشد فین‌تک‌ها داشته باشیم:

«سعی میکنیم در سال جدید با آگاهی بیشتر فین‌تک‌ها را بیشتر به مردم بشناسانیم و همانطور که گفتم سال آینده سال رشد بسیار مهمی برای فین‌تک‌ها خواهد بود.«

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی