ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجیتال فاندری
ویجیاتو - بازی

سونی کار ساخت بازی های انحصاری پلی استیشن 5 را آغاز کرده است

در شرایطی که آرام آرام به پایان نسل هشتم و آغاز نسل نهم کنسول های بازی نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد شرکت سونی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با کنار زدن رقیب ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۵

در شرایطی که آرام آرام به پایان نسل هشتم و آغاز نسل نهم کنسول های بازی نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد شرکت سونی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با کنار زدن رقیب همیشگی خود، یعنی مایکروسافت یک شروع تمام عیار با کنسول پلی استیشن 5 داشته باشد.

بر هیچ کس پوشیده نیست که سونی روند ساخت و توسعه‌ی کنسول پلی استیشن 5 را آغاز کرده است. با وجود این، متاسفانه اطلاعات رسمی چندانی در دسترس نیست و هر آنچه که در حال حاضر می‌دانیم، بر اساس شایعات و گزارش‌های غیر رسمی هستند. حال گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد سونی قدم دیگری را در راستای آغاز هر چه قوی تر نسل نهم برداشته است.

دنیل احمد، تحلیلگر شرکت نیکو پارتنرز، در بخشی از مصاحبه‌ی اخیرش با وبسایت ResetEra به صحبت درباره‌‌ی کنسول پلی استیشن 5 پرداخت. او به نقل از یک اینسایدر موثق گفت استودیوهای فرست پارتی هم اکنون بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی ساخت عناوین انحصاری برای کنسول نسل نهمی‌ سونی قرار داده‌اند:

در حال حاضر، عمده تمرکز [استودیوهای فرست پارتی] سونی روی پلی استیشن 5 قرار دارد. مقداری زود است که بخواهیم درباره‌ی نسل بعد حرف بزنیم اما فکر می‌کنم نخستین جزئیات رسمی احتمالاً در رویداد GDC منتشر می‌شوند.

پلی استیشن 5

احمد در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت سونی بازی‌های معرفی نشده‌ای از آی‌ پی‌های خود دارد که هم اکنون مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد. او اضافه کرد این عناوین در ابتدا تنها برای کنسول پلی استیشن 4 ساخته می‌شدند اما به احتمال بسیار به عناوینی بین نسلی تبدیل می‌شوند یا به صورت انحصاری تنها برای پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد.

احمد هیچ اشاره‌ای به عناوین خاص نکرد اما می‌توان حدس زد که منظور او بازی‌های رو به انتشار Ghost of Tsushima ،Death Stranding و The Last of Us: Part 2 بوده‌ است. جدای از این موضوع، با در نظر گرفتن عدم حضور سونی در رویداد E3 به نظر می‌رسد شایعات درست باشند و به احتمال قوی کنسول جدید این کمپانی در سال 2020 عرضه خواهد شد.

چندی پیش اطلاعات جدیدی از سخت افزار پلی استیشن 5 به بیرون درز پیدا کرد. به نظر می‌رسد سونی برای این کنسول قصد دارد تا از چیپست ۷ نانو متری زن ۲ استفاده کند که عملکردی مشابه نسل سوم پردازنده‌های ریزن دارد. همچنین طبق شایعات، این کنسول 500 دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_reza_r
    ali_reza_r | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    خدا حافظ پلی استیشن 500دلار با دلار الان میشه هفت وهشت میلیون دومیلیونم فروشنده بخوره میشه 9میلیون بعدبایدتلوزیونتو4k بکنی اونم 10 میلیون سر جمع میشه 20 میلیون ناقابل

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    با این شرایط اقتصادی که تو دنیا داره ۵۰۰ دلار براش زیاده
    بعد سوال دیگه ps4 رو که افراد دارن‌ چه کنند؟

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    خدا کنه د لست رو برای پلی 4 ارائه کنه که با این اوضاع اقتصادي شرایط سخت میشه

مطالب پیشنهادی