ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامبورگینی
خودرو

استراتژی متفاوت لامبورگینی برای حفظ ارزش برند با کاهش تولید

وقتی کراس اوور اوروس در دسامبر 2017 معرفی شد، مدیرعامل لامبورگینی یعنی آقای استفانو دومنیکالی در اظهار نظری جالب گفت به لطف این مدل جدید میزان فروش کمپانی تا دو برابر افزایش خواهد یافت. با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

وقتی کراس اوور اوروس در دسامبر 2017 معرفی شد، مدیرعامل لامبورگینی یعنی آقای استفانو دومنیکالی در اظهار نظری جالب گفت به لطف این مدل جدید میزان فروش کمپانی تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

با اضافه شدن اوروس به محصولات لامبورگینی، این برند خوشنام در سال گذشته توانست ضمن تحویل 5,750 مدل مختلف، یک رکورد جاودانه از خود بر جای بگذارد. از این رقم، اوروس با فروش 1,761 دستگاهی، نقشی کاملا پر رنگ در بهبود وضعیت سنت آگاهایی ها ایفا نمود.

لامبورگینی

برای مقایسه بد نیست بدانید در سال 2017 لامبورگینی موفق به فروش 3,815 شده بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که فروش لامبورگینی در سال گذشته تقریبا 50 درصد بیشتر شده است.

اگر چه رشد چشمگیر میزان فروش می تواند برای هر شرکتی بسیار خوشحال کننده باشد، اما برای برندی رده بالا مثل لامبورگینی ممکن است مثل یک چاقوی دو لبه عمل کند.

دلیل این امر به مرز باریکی که بین سودآوری و خاص بودن وجود دارد، بر می گردد. به عبارت دیگر سودآوری مستلزم فروش محصولات بیشتر است، حال آنکه در چنین شرایطی انحصار موجود کم رنگ تر شده و حضور یک اتومبیل مزین به نشان گاو خشمگین در خیابان دیگر مثل سابق باعث جلب توجه و چرخش سر افراد نمی شود.

برای پیشگیری از افت جذابیت محصولات لامبورگینی، این کمپانی تصمیم گرفته تا سقف تولید خود را محدود کند. آقای دومنیکالی اخیرا در مصاحبه با نشریه استرالیایی CarAdvice با بیان این موضوع افزوده در سال 2019 حداکثر 8000 خودرو توسط لامبورگینی تولید خواهد شد که تقریبا نیمی از آن به اوروس اختصاص می یابد.

528ee199-lamborghini-urus-3

به گفته آقای دومنیکالی از میان نصف باقیمانده، هوراکان دو سوم و اونتادور به عنوان پرچمدار فعلی لامبورگینی یک سوم از محصولات را تشکیل خواهد داد.

شایان ذکر است حدود یک سوم از ساخته های لامبورگینی در سال 2018 راهی خاک ایالات متحده شده؛ با این حال بیشترین رشد فروش در بازارهای دیگری مثل بریتانیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و چین ثبت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی