ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره دوستی
علمی

ادعای شبکه ملی رادیوی آمریکا: دومین پرتاب ناموفق ماهواره ایرانی

بر اساس گزارش ان پی آر، شبکه ملی رادیوهای آمریکا، ایران یک پرتاب ماهواره ناموفق دیگر را تجربه کرده است. به نظر می رسد این پرتاب مرتبط با ماهواره «دوستی» باشد. مقامات کشور هنوز واکنش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۱

بر اساس گزارش ان پی آر، شبکه ملی رادیوهای آمریکا، ایران یک پرتاب ماهواره ناموفق دیگر را تجربه کرده است. به نظر می رسد این پرتاب مرتبط با ماهواره «دوستی» باشد. مقامات کشور هنوز واکنش رسمی درباره صحت این خبر نشان نداده اند.

این ادعا بر اساس تصاویری ماهواره ای مطرح شده که توسط شرکت «پلنت» ساکن سان فرانسیسکو ثبت و به اشتراک گذاشته شده است. تصاویر خبر از سوختگی هایی در سکوی پرتاب مرکز فضایی امام خمینی در سمنان می دهند؛ سکویی که گفته شده اخیراً به تازگی رنگ آمیزی شده بود.

ماهواره دوستی
تصاویر ماهواره ای که سکوی پرتاب را نشان می دهند. تصویر سمت چپ مربوط به اول بهمن و تصویر سمت راست مربوط به 17 بهمن است. در تصویر اخیر نشانه هایی از سوختگی به چشم می خورد.

«دیوید اشمِرلِر»، محقق ارشد پژوهشی از موسسه مطالعات بین المللی میدلبری که این تصاویر را تحلیل کرده معتقد است: «حداقل چند اثر سوختگی در سکوی پرتاب می بینیم که نشان می دهد احتمالاً یک پرتاب اتفاق افتاده است».

به گفته اشمرلر احتمالاً راکت با موفقیت پرتاب شده اما ایران این موضوع را اعلام نکرده و در طول پرواز مشکلی برای ماهواره پیش آمده است. به عقیده او به نظر می رسد قرار دادن ماهواره در مدار شکست خورده است. این محقق همچنین ادعا کرده راکتی که در پرتاب اخیر مورد استفاده قرار گرفته در مقایسه با نمونه مورد استفاده در پرتاب قبلی احتمالاً کوچکتر بوده است.

در دی ماه هم ماهواره پیام در قرار گرفتن در مدار ناکام ماند. در هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از در آستانه پرتاب بودن « ماهواره دوستی » و پیشرفت پروژه‌های ماهواره‌ای «ظفر»، «ناهید۱» و «ناهید۲» خبر داده بود.

توضیح: تصویر تیتر مطلب تزئینی است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    تولید و صنعت نیاز به اکوسیستمی از قوانین امکانات و تخصص ها داره که با تعامل سازنده هر روز تکامل پیدا میکنن و کشور صنعتی میشه . این که ساقه طلایی هنوز تولید میشه و هنوز مجموعه"مسابقه محله "بعد از سالها تولید میشه و رو آنتن میره و هنوز پراید تولید میشه نشون میده این اکوسیستم چقدر بد عمل کرده در این سالهای انقلاب . حکومت که نمیخواد مردم از حال و روز بد تولید و صنتعت آگاه بشن پروژه های دهن پر کن و جذاب و امید بخش را ساپورت مالی میکنه و با نمایش دستاورد ها به ذهن مخاطب ابله پیام احمقانه پوچ و توخالی "مامیتوانیم " را مخابره میکنه .این میشه که بسیجی ساده ما تمام عمر پراید سوار میشه و با خودش میگه ما (مردم)همه کاری میتوانیم بکنند فقط مردم تنبل هستیم.(یعنی پروژه مقصر سازی ملت بجای حکومت خوب جواب داده)

  • enrix
    enrix | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    شما بی سوادا بگید شکست ! علم و تکنولوژی و قرن 21 بهش میگه آزمایش و سکو برای موفقیت! مثال واضحشم پرتاب ناموفق اسپیس ایکس که توسط ایلان ماسک متوقف شد

  • مجید
    مجید | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    ببینم جرات دارید بابت این تیتر و مطلب چرت تون عذرخواهی کنید؟!
    الان که ماهواره به درستی در مدار قرار گرفته؟!
    خارجی ها آروغ هم بزنن شماها تشویق میکنید!

    • eimanarenji
      eimanarenji | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

      ببینم کشوری که نمیتونه گوشت و آب و در کل ابتدایی ترین ملزومات مردمشو تامین کنه بعد موشک هوا کنه❓ التماس تفکر

      • mohamad y
        mohamad y | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

        التماس تفکر
        ی سرمایه گذاری بلند مدت داریم ی سرمایه کذاری کوتاه مدت اگه از الان شروع نکنیم بعدا هم خیلی عقب می افتیم و هم خیلی پول باید خرج کنیم بعد مثلا این پول خرج نشه فکر می کنی اتفاق خاصی می افته حتی احساسشم نمی کنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی