ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایرباس تولید بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان را متوقف می‌کند

ایرباس اعلام کرد قصد دارد ساخت هواپیمای پهن پیکر A380 که بزرگترین هواپیمای مسافربری در جهان محسوب می‌شود را پس از مدت‌ها متوقف کند. این هواپیما که ۱۴ سال از آغاز تولید اولین مدل از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

ایرباس اعلام کرد قصد دارد ساخت هواپیمای پهن پیکر A380 که بزرگترین هواپیمای مسافربری در جهان محسوب می‌شود را پس از مدت‌ها متوقف کند.

این هواپیما که ۱۴ سال از آغاز تولید اولین مدل از آن می‌گذرد به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان با ظرفیت ۵۴۴ نفر شناخته می شد که هدف اصلی آن رقابت با بوئینگ 747 بود.

ایرباس در آن زمان فکر می‌کرد که تمرکز روی ظرفیت بالا می‌تواند به برگ برنده این هواپیما تبدیل شود اما مانور کمپانی‌ها روی هواپیماهای سبک‌تر باعث شد فروش A380 که با نام غیر رسمی سوپر جامبو هم شناخته می شود، در حد انتظارات ایرباس نبوده و این شرکت سرانجام قصد توقف تولید آن را داشته باشد.

ایرباس
A380 برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ وارد ایران شد.

البته تا سال ۲۰۲۱ تولید A380 ادامه پیدا خواهد کرد و ۱۷ نمونه دیگر از این هواپیما به هواپیمایی امارات و ANA ژاپن تحویل داده خواهد شد. لازم به ذکر است که نخستین هواپیما A380 در مرداد سال ۲۰۰۸ توسط هواپیمایی امارات به پرواز در آمد.

خداحافظی ایرباس با این هواپیما تبعات مختلفی را در پی خواهد داشت که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها به در خطر قرار گرفتن مستقیم شغل ۳۵۰۰ نفری که در تولید A380 شرکت داشتند برمی‌گردد. ایرباس اعلام کرده که در این زمینه گفتگوهایی را با اتحادیه‌های کارگری انجام خواهد داد.

جدا از این‌ها کمپانی ایرباس وضعیت مالی خوبی را پشت سر می‌گذارد. طبق اعلام این شرکت آن‌ها توانسته‌اند طی سال 2018 بیشتر از ۸۰۰ فروند هواپیما را به شرکت‌های هواپیمایی در سرتاسر جهان تحویل دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی