ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

grand-tour-season-3-episode-6 (1)
خودرو

از جهنم جاده ای تا صنعت خودرو چین؛ مروری بر قسمت ششم از فصل سوم گرند تور

اپیزود ششم از فصل سوم گرند تور که جمعه گذشته پخش شد، به طور کلی به کشور چین اختصاص یافته بود. در این قسمت سه مجری در بخش های مختلف به بررسی خودروهای چینی پرداخته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

اپیزود ششم از فصل سوم گرند تور که جمعه گذشته پخش شد، به طور کلی به کشور چین اختصاص یافته بود. در این قسمت سه مجری در بخش های مختلف به بررسی خودروهای چینی پرداخته و در یک سفر جذاب بینندگان را به خیابان ها و جاده های زیبای این کشور می برند.

عزیمت به شهر بیش از 30 میلیون نفری چونگ‌ کینگ (Chongqing) و بررسی لیموزین اشرافی هونگ کی L5 توسط کلارکسون اولین آیتمی بود که تقریبا بلافاصله پس از ورود سه مجری به استودیو پخش شد.

grand-tour-season-3-episode-6 (9)

با توجه به قیمت بسیار بالای این لیموزین و دیوار بلند تعرفه ها در چین، کلارکسون، می و هموند به این نتیجه رسیدند که ثروتمندان چینی به جای پرداخت ارقام نجومی برای خودروهای خارجی نو، می توانند به سراغ مدل های لوکس دست دوم رفته و با قیمت یک هوندا سیویک، مالک لیموزینی قدیمی شوند!

The.Grand.Tour.S03E06

برای اثبات این ادعا سه مجری با انتخاب نسل های قدیمی از مرسدس S کلاس، ب ام و سری 7 و کادیلاک STS سفری را در پهناورترین کشور آسیای شرقی آغاز کرده و سعی می کنند به اشکال مختلف انتخاب های خود را مناسب و برتر نشان دهند!

grand-tour-season-3-episode-6 (3)

ورق زدن برگ هایی از گذشته و حال و به تصویر کشیدن سرعت رشد و پیشرفت سرسام آور چشم بادامی ها مخصوصا در زمینه برج سازی و احداث جاده ها و اتوبان های متعدد از نکات جالب توجه این بخش است. به گفته کلارکسون چینی ها هر ساله 6 هزار مایل (9.6 هزار کیلومتر) راه جدید احداث می کنند که رقمی واقعا شگفت انگیز به شمار می رود، اما این ساخت و ساز باورنکردنی، مشکلاتی را نیز به دنبال دارد که گرند تور به خوبی شماری از آن ها در قالب تجربه رانندگی سه مجری خود به نمایش می گذارد.

The.Grand.Tour.S03E06 2

بعد از پایان بخش اول گشت و گذار در چین و بررسی سدان های لوکس دست دوم، نوبت به آیتم Conversation Street رسید. در این آیتم نیز باز هم به جنبه های مختلفی از کشور چین پرداخته شد.

تست سوپر اتومبیل الکتریکی NIO EP9 که این روزها سر و صدای زیادی بر پا کرده، دیگر بخش جذاب این هفته بود. ریچارد هموند وظیفه تست این خودرو را بر عهده داشت.

grand-tour-season-3-episode-6 (6)

سی دقیقه پایانی اپیزود ششم از فصل سوم مجموعه گرند تور به بخش دوم از مقایسه مرسدس S کلاس، ب ام و سری 7 و کادیلاک STS در خیابان ها و مناظر دیدنی چین اختصاص یافته بود. در این بخش باز هم شاهد ارایه اطلاعاتی جالب از پر جمعیت ترین کشور جهان بودیم.

گرند تور

همانطور که مشاهده می فرمایید گرند تور این هفته از دقیقه اول تا ثانیه آخر به سرزمین اژدهای زرد تعلق داشته و مخاطبین خود را به سفری مجازی به این کشور در حال پیشرفت می برد. بنابراین اگر دوست دارید بر میزان اطلاعات خود درباره این نقطه از جهان بیفزایید، پیشنهاد می کنیم تماشای اپیزود ششم را در برنامه های خود بگنجانید.

خبر خوش برای علاقه مندان مستندهای خودرویی اینکه از 17 فوریه (یکشنبه 28 بهمن) پخش فصل بیست و ششم تاپ گیر نیز آغاز می شود. با این حساب در هفته های پیش رو شاهد رقابتی جذاب بین این دو مجموعه خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی