ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‌های تولید ایران «جی پلاس»؛ راهکار گلدیران برای عبور از دوران رکود و تحریم

شنیده‌های دیجیاتو حاکی از آن است که شرکت «گلدیران»، نماینده ال‌جی در ایران، مشغول توسعه برند جدیدی از تلویزیون‌ به نام «جی پلاس» است و تصمیم دارد در آینده نزدیک این محصولات را به عنوان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۷

شنیده‌های دیجیاتو حاکی از آن است که شرکت «گلدیران»، نماینده ال‌جی در ایران، مشغول توسعه برند جدیدی از تلویزیون‌ به نام «جی پلاس» است و تصمیم دارد در آینده نزدیک این محصولات را به عنوان یک برند داخلی وارد بازار تلویزیون کشور کند؛ بازاری که به دلیل کشیده شدن ترمز واردات، نه محصول آنچنانی در آن باقی مانده و نه خریداران با توجه به قیمت تلویزیون‌های خارجی، آن علاقه قبلی را برای خرید دارند.

تلویزیون‌های جی پلاس با گارانتی گلدیران اسفند ماه از راه می‌رسند

«حسین تنهایی»، قائم مقام شرکت گلدیران در گفتگو با دیجیاتو این مسئله را تایید و اعلام می‌کند که از اسفند ماه باید منتظر حضور تلویزیون‌های جدید گلدیران به نام «جی پلاس» در بازار باشیم. او در همین رابطه می‌گوید:

«احساس من این است که اگر آدم صبر داشته باشد و کار اصولی انجام دهد، محدودیت‌ها باعث خیر و برکت می‌شود. پس از اینکه شرکت ال‌جی متوجه شد که نمی‌تواند به ما کالا بدهد، رضایت داد تا ما بتوانیم برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه، به سراغ برندهای دیگر برویم. ما هم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به جای اینکه برویم برندهای مختلف را وارد و تولید کنیم، به سراغ برندی برویم که پایه داخلی داشته باشد. از طرفی هدف‌مان این است که با توجه به تجربه‌ و سوابقی که از تولید محصولات خارجی داریم، بتوانیم کیفیت خوبی را ارائه دهیم. حالا شروع کرده‌ایم و بعضی قطعات را از جاهای مختلف و همچنین داخل کشور تامین کرده‌ایم. برند «جی پلاس» که در اصل «گلدیران پلاس» است را نیز ثبت کرده‌ایم و این محصولات را در اسفند ماه و قبل از عید به بازار عرضه می‌کنیم.»

حسین تنهایی، قائم مقام شرکت گلدیران

«می‌خواهیم به تدریج نیاز به قطعه خارجی را کاهش دهیم»

قائم مقام شرکت گلدیران در پاسخ به این مسئله که آیا در نهایت با محصولی ایرانی روبه‌رو هستیم یا چینی، به دیجیاتو می‌گوید: «این محصول داخلی است. نکته اینجاست که هیچ‌کدام از کشورهای اروپایی یا آمریکایی که تلویزیون تولید می‌کنند، همه چیز را خودشان تولید نمی‌کنند و بعضی از قطعات را از چین یا کره دریافت می‌کنند. نمی‌شود گفت هیچ قطعه خارجی در جی پلاس به کار نمی‌رود، اما بنایی که داریم این است که به تدریج، نیاز ما به قطعه خارجی کمتر شود. با این حال در هر صورت خودتان هم می‌دانید که ماژول [پنل نمایشگر]، در کل دنیا توسط پنج یا شش شرکت تولید می‌شود. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ال‌جی. حتی امروز شرکت‌هایی مثل سونی یا پاناسونیک هم از ماژول همین چند شرکت فعال در این حوزه استفاده می‌کنند. پس منطقی نیست که ما این حجم از سرمایه‌گذاری را برای توسعه ماژول اصلی تلویزیون انجام دهیم و این ماژول از خارج وارد می‌شود.»

«خط تولید را داشتیم؛ بیشترین سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه بوده است»

تنهایی در پاسخ به این سوال که گلدیران چه حجم از سرمایه‌گذاری برای تولید این تلویزیون انجام داده است، می‌گوید: «ما چون قبلاً [برای محصولات ال‌جی] در زمینه خط تولید و ماشین‌آلاتِ آن، سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده بودیم، از همان سرمایه‌گذاری و خط تولید استفاده شده و خود مسئولینی که در کره بودند نیز کمک کردند تا از نظر فنی، کیفیت محصول جدید، کیفیت بالایی باشد، چون تجربه‌ همکاری با کره‌ای‌ها خیلی برای ما خوب بوده است. حالا ما داریم از همان تجارب، یک محصول باکیفیت توسعه می‌دهیم. اما بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه انجام شده تا کیفیت متناسب باشد. امیدواریم این محصول مورد رضایت مردم باشد و کمبود کالا نیز در بازار کمتر شود.»

قائم مقام گلدیران در خصوص قیمت این تلویزیون نیز می‌گوید که قرار است جی‌ پلاس با رنج قیمتی متناسب‌تر و پایین‌تری از محصولات ال جی در بازار عرضه شود: «جی پلاس یک برند داخلی است و به همین دلیل با قیمتی هم رنج با محصولات داخلی و با گارانتی گلدیران در بازار عرضه می‌شود.»

چرخش گلدیران به چین بعد از تحریم‌های کره و محدودیت‌های بانک مرکزی

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیلی که گلدیران تصمیم گرفته تا برند و تلویزیون‌های جی پلاس را توسعه دهد، مشکلات در تامین کالا و قطعه از شرکای کره‌ای بوده است. تنهایی اشاره می‌کند که این شرکت‌ها در ۸ ماه اخیر به دلیل تحریم‌ها قادر نبوده‌اند به ایران کالا یا خدمات دهند، هرچند او خبر می‌دهد که این موضوع اکنون برطرف شده است و طرف‌های کره‌ای آمادگی‌شان را برای همکاری مجدد با ایران اعلام کرده‌اند. تنهایی می‌گوید:

«دو بحث وجود داشت. هم تحریم از سوی کره و هم مشکل تخصیص و تامین ارز از سوی بانک مرکزی. به خاطر تحریم‌ها از کره نمی‌توانسیم کالا دریافت کنیم. بعضی از شرکت‌های کره‌ای ۸ ماه است که به ما کالا و قطعه نداده‌اند. وقتی هم که قطعه نباشد، خط تولید می‌خوابد. ما قطعاتی را که داشتیم، با سختی بسیار تولید و سعی کرده‌ایم به نوعی در بازار عرضه کنیم که کارخانه تعطیل نشود. کارخانه گاهی تا ساعت ۱۱ الی ۱۲ ظهر کار کرده‌ است اما هیچ وقت تعطیل نشده است تا کارکنان آن مشغول به کار باشند. به تازگی کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که ما سفارش‌ها از ایران را قبول می‌کنیم و ما هم امیدواریم محدودیت‌های بانک مرکزی برطرف شود. با مدیران حوزه بین‌الملل بانک مرکزی جلساتی داشته‌ام و آنها هم تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا محدودیت‌ها رفع شود. نکته مهم البته این است که ما اگر الان اقدامات تامین کالا را انجام دهیم، رسیدن کالا به ایران بین ۲ الی ۳ ماه طول می‌کشد. امیدوارم بتوانیم قطعات‌مان را به موقع برسانیم تا تامین کالا در بازار انجام شود.»

اگرچه قائم مقام گلدیران اشاره می‌کند که ال‌ جی رضایت داده تا برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه فعال در ایران، گلدیران به سراغ تولید برند داخلی برود اما به نظر می‌رسد در این میان محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. «کاوه مفتخری»، مدیر بازاریابی ال‌جی در ایران در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که قرار نیست محصولات جی پلاس شرکت گلدیران، در فروشگاه‌های ال‌ جی به فروش برسند:

کاوه مفتخری، مدیر بازاریابی شرکت ال جی الکترونیکس ایران

«یک شرکت ایرانی به نام گلدیران، مشغول کار روی یک محصول جدید است که پنل‌های آن را از چین وارد کرده است. در نهایت هم این محصول در فروشگاه‌هایی که برندشاپ ال‌جی هستند عرضه نخواهد شد. این محصول در فروشگاه‌هایی که همه برندها در آن فروخته می‌شود یا هایپرمارکت‌ها به فروش خواهد رسید.»

«گلدیران اجازه ندارد جی پلاس را در برندشاپ‌های ال‌جی به فروش برساند»

مفتخری در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت جدید شرکت گلدیران در روابط ال جی با گلدیران تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، این اتفاقات را در دنیای کسب‌وکار عادی تلقی می‌کند و می‌گوید:

«در حال حاضر خیر، چراکه اساساً تلویزیون‌های جی‌ پلاس قرار است از نظر سطح قیمتی با تلویزیون‌های ال‌جی تفاوت داشته باشد. شرکت «مادیران» هم شریک تجاری ما است و خط تلویزیون را ما به آنها داده‌ایم، اما امروز مشغول تولید تلویزیون‌های «ایکس ویژن» است. این یک مسئله معمول است و حتی خود ال‌جی هم برای پاناسونیک و سونی پنل تولید می‌کند. پس در نهایت در فضای بیزینس، این‌ها اتفاقات غیرمعمولی نیستند. مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از اجزای این تلویزیون ارتباطی به ال‌جی‌ ندارد و تنها نقطه اشتراک این است که گلدیران به عنوان نماینده ال‌جی در ایران، مشغول اینکار شده است. اجازه هم ندارد تا این محصول را در برندشاپ‌های ال‌جی به فروش برساند چون اساساً برندشاپ متعلق به ال‌جی است.»

اکنون باید منتظر ماند و دید که در نهایت گلدیران، تلویزیون‌های برند جی پلاس را با چه قیمت و کیفیتی به دست مشتری ایرانی خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Rasool Sardari
    Rasool Sardari | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    سلام دوستان من متاسفانه از این برند تلویزیون گرفتم با اینکه روش نوشته LED و فول اچ دی خدا شاهده کیفیتش در حد تلویزیون های قدیمیه.

  • molavy
    molavy | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    هر تلاشی اگر واقعا صادقانه باشه ارزشمند... دنبال بیزینس واقعی باشه نه کلاه برداری
    من تی وی خونمون ایکس ویژن هستش و خیلی وقته داریم استفاده میکنیم و رازی هستیم

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    از این همه تاکید بر کیفیت بالا و قیمت پایین میترسم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی