ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

VWlot
خودرو

پرونده تقلب زیست محیطی فولکس واگن به کجا رسید؟

با تصمیم جدید دادگاه عالی رتبه آلمان، دیزل گیت وارد فاز جدیدی در بازارهای اروپایی خواهد شد و ممکن است فولکس واگن مجبور به جبران خسارت برای هزاران مشتری اروپایی شود. دادگاه فدرال آلمان، به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

با تصمیم جدید دادگاه عالی رتبه آلمان، دیزل گیت وارد فاز جدیدی در بازارهای اروپایی خواهد شد و ممکن است فولکس واگن مجبور به جبران خسارت برای هزاران مشتری اروپایی شود. دادگاه فدرال آلمان، به تازگی اعلام کرده است که ادعای فولکس واگن مبنی بر اینکه نصب نرم افزار خاص بر روی مدل های دیزلی را قبول ندارد.

قرار بود که دادگاه دیگری در همین راستا در تاریخ27 فوریه 2019 برگزار شود که شاکی پرونده فعلا شکایت خود را متوقف کرده است. در بیانیه ای که فدرال آلمان منتشر کرده است گروه فولکس واگن موظف به عرضه کامل و بدون نقض محصولات خود شده است.

فولکس واگن

تصمیم گیری این دادگاه می تواند منجر به اعمال قانون های جدیدی برای جبران خسارت مشتریان فولکس واگن شود. این جبران خسارت به گونه ای  خواهد بود که اگر خودروی فروخته شده همانند آن چه که در تبلیغات اعلام شده نباشد، در موارد های خاصی شرکت سازنده مجبور به ارائه یک خودروی جدید به مشتریان خود می شود.

فولکس واگن به دنبال حل و فصل پرونده دیزل گیت برای جلوگیری از حکم دادگاه بر علیه این شرکت است. با این حال و با وجود اینکه فعلا دادگاه جدیدی در این راستا برگزار نخواهد شد، دادگاه فدرال آلمان قصد ادامه دادن به بررسی دیزل گیت و تصویب قوانین جدید بپردازد.

برخلاف آمریکا، که نماینده فولکس واگن موظف به جبران خسارت به مشتریان خود شد، در اروپا گروه خودروسازی فولکس واگن و خودروهایی دیزلی این شرکت سرسختانه در برابر وجود نرم افزار منتصب به رسوایی دیزل گیت در محصولات خود مقاومت می کنند.

بیش از 400 هزار نفر از مشتریان این گروه خودروسازی در یک اقدام مشترک علیه این خودروساز آلمانی که شامل برندهای سئات، آئودی، فولکس واگن و اشکودا است شکایت کرده و خواستار رسیدگی دادگاه فدرال به پرونده خود شده اند.

در یک شکایت مشابه از این گروه، فردی اعلام کرده بود که خودروی تیگوان TDI که در ماه جولای 2015 خریداری شده، گازهای گل خانه ای را وارد جو زمین می کند که از حدنصاب مجاز خود بیشتر است. این فرد اعلام کرده که دو ماه پیش از آن که مقامات ایالات متحده آمریکا دستگاه و نرم افزار غیرقانونی که توسط فولکس واگن بر روی محصولات دیزلی این شرکت نصب شده را کشف کنند این خودرو را خریداری کرده است.

فولکس واگن نیز با رد این درخواست اعلام کرده است که تیگوان فروخته شده مربوط به نسل اول این خودرو است و کاملا متفاوت با نسل دوم آن که در حال حاضر به فروش می رسد است.

تاکنون دیزل گیت بیش از 27.4 میلیارد یورو هزینه بر روی دستان فولکس واگن گذاشته است و به همین دلیل استراتژی این گروه را کاملا تغییر داده است و این شرکت با شدت بیشتری بر روی خودروهای الکتریکی متمرکز شده است.

در سال 2015 فولکس واگن اقرار به قرار دادن نرم افزار تخریبی بر روی 11 میلیون دستگاه دیزلی خود در زمینه میزان مصرف سوخت و گازهای آلاینده کرده بود که منجر به جریمه بسیار سنگین در ایالات متحده آمریکا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی