ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-rolls-royce-cullinan (3)
خودرو

رولزرویس و هیوندای از سفارشات عقب مانده اند؛ نبوغ در بازار سنجی خودروسازان پیشتاز

اردیبهشت ماه گذشته بود که رولزرویس نیز به تبعیت از بنتلی، با رونمایی از کالینان رسما وارد بازار خودروهای شاسی بلند شد. اگر چه این خودرو بسیار اشرافی و لوکس است، اما طراحی آن چندان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اردیبهشت ماه گذشته بود که رولزرویس نیز به تبعیت از بنتلی، با رونمایی از کالینان رسما وارد بازار خودروهای شاسی بلند شد. اگر چه این خودرو بسیار اشرافی و لوکس است، اما طراحی آن چندان باب میل همه نبوده و حتی بسیاری آن را زشت می دانند.

با وجود این چهره پر انتقاد و قیمت 325 هزار دلاری، کالینان محبوبیت بالایی در بین مشتریان متمول داشته و تقاضا برای آن روندی صعودی داشته است، طوری که علی رغم پر شدن سفارش ها تا ماه جولای، هنوز افراد زیادی نسبت به ثبت سفارش اقدام می کنند.

2019-rolls-royce-cullinan

برای مقابله با این وضعیت، رولزرویس با جذب 200 کارمند جدید، ظرفیت تولید کارخانه خود در Goodwood را به حداکثر رسانده است. آقای Martin Fritsches مدیر منطقه ای رولزرویس در ایالات متحده، در این باره گفته:

دوست دارم که منابع بیشتری داشتیم. با اینکه در هفته ها و ماه های اخیر با افزایش ظرفیت تولید به سقف صد در صد رسیده ایم، اما نمی توانیم حرکتی موازی با میزان تقاضا داشته باشیم.

2019-rolls-royce-cullinan (5)

آقای Fritsches افزوده بسیاری از خریداران کالینان مشتریان قبلی رولزرویس بوده و اینک در پارکینگ خود یک دستگاه Dawn یا فانتوم دارند. به اعتقاد وی کالینان باعث تمایز بیشتر افراد در کشورهایی مثل کانادا که خودروهای چهار چرخ محرک پرطرفدار هستند، می شود. بد نیست اشاره کنیم سال گذشته رولزرویس موفق به فروش 100 دستگاه از محصولات خود در کانادا شده بود، اما به لطف کالینان این رقم به 150 دستگاه در سال 2019 افزایش پیدا کرده است.

2019-rolls-royce-cullinan (6)

تاثیر مثبت کالینان در فروش کلی رولزرویس در سال 2018 نیز کاملا واضح و ملموس است. طبق آمار این خودروساز انگلیسی در سال گذشته 4,107 اتومبیل اشرافی به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل داده است که در مقایسه با سال 2017 افزایشی 20 درصدی را نشان می دهد. مسلما عرضه نسل هشتم فانتوم نیز نقشی پر رنگ در بهبود فروش رولزرویس ایفا کرده است.

از میان کشورهای مختلف، ایالات متحده بزرگ ترین بازار رولزرویس محسوب شده و حدود یک سوم از محصولات آن توسط آمریکایی ها خریداری می شود. میزان فروش انگلیسی ها در این کشور در سال 2018 به اندازه 22 درصد افزایش یافته است.

کالینان

به غیر از رولزرویس، هیوندای نیز این روزها با چالش تقاضای بالا برای نسخه تمام الکتریکی کونا روبرو شده است. به گفته یکی از منابع داخلی هیوندای، فروش این کراس اوور برقی در کالیفرنیا و دیگر ایالت هایی که خواهان اتومبیل های پاک هستند، فراتر از انتظار بوده است.

ناگفته نماند هیوندای کونا با تکیه بر فاکتورهایی مثل مسافت قابل پیمایش 258 مایل (415 کیلومتر)، قیمت 37,495 دلاری و هندلینگ مناسب توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده و رقیبی جدی برای شورولت بولت به حساب می آید.

حالا شاید این سوال برایتان مطرح شود که چه ارتباطی می تواند بین موفقیت هیوندای کونا و رولزرویس کالینان وجود داشته باشد؟

پاسخ را البته با ذکر مثال دیگری تکمیل می کنیم. به تازگی لامبورگینی نیز از دوبرابر شدن میزان فروش خود به لطف عرضه جهانی شاسی بلند اوروس خبر داده است. بنابراین به نظر می رسد که محبوبیت خودروهای کراس اوور/ شاسی بلند، در سطح جهان آنچنان است که از دوستداران خودروهای سبز، تا محصولات اسپرت و تقریبا هر خودروسازی که در طی سال های اخیر چنین رده ای را به محصولات خود اضافه کرده، دست پُر از بازار فروش خارج شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir
    amir | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    خوش به حالشون؛ منم حسرتش میخورم لعنت به این زندگی

مطالب پیشنهادی