ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آئین رونمایی از استارت‌ آپ‌های محتوایی خانه نوآوری برگزار شد

«آیین رونمایی از استارتاپهای محتوایی خانه نوآوری» عصر دیروز، با حضور، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرمایه‌گذاران و جمعی استارتاپ‌ها در باغ کتاب تهران برگزار شد. در این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

«آیین رونمایی از استارتاپهای محتوایی خانه نوآوری» عصر دیروز، با حضور، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرمایه‌گذاران و جمعی استارتاپ‌ها در باغ کتاب تهران برگزار شد. در این مراسم از سفرای محتوایی و بلاک‌چین خانه نوآوری معرفی و از آنها تقدیر شد.

استارت‌ آپ‌ های محتوایی خانه نوآوری

«مهدی صداقت» مدیر خانه نوآوری و عضو هیات مدیره شرکت تکفا در ابتدای این مراسم با اشاره به فعالیت‌های خانه نوآوری نظیر مدرسه تابستانی بلاکچین، کافه خلاقیت، کافه VR، دورهمی‌های خانه نوآوری مانند تریگ آپ و برگزاری کارگاه‌های آموزشی که هر ۶ ماه یکبار کنداکتورش تغییر پیدا می‌کند، از ۳۰ استارتاپ خانه نوآوری گفت که سه عدد از آنها سرمایه‌گذاری کرده و وارد بازار کار شده‌اند:

«امروز نیز چهار استارتاپ نقاشیم، اینفوگرامر، جت‌ویدیو و دوزلی بوک برای جذب سرمایه معرفی خواهند شد. بسیاری از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها بعد از بازدید از خانه نوآوری یا دیدار ما در رویدادها، تصمیم می‌گیرند که کارجویان و کارآموزان خود را از مجموعه ما بگیرند و آنها را جذب می‌کنند. تاکنون ۷۱ کارآموز از مجموعه ما جذب سازمان‌ها شده و بیش از ۱۲۰ کارگاه آموزشی نیز در خانه نوآوری برگزار شده است.»

استارت‌ آپ‌ های محتوایی خانه نوآوری

صداقت با اعلام اینکه برخلاف جو عمومی که ایجاد شده، استارت آپ زدن کار بسیار سختی است و نه آسان، تاکید کرد که هر کس علاقه دارد در این حوزه فعالیت کند وارد کارزار سختی شده و بیش از پیش باید تلاش کند.

«محمدحسین سجادی نیری» دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق نیز با اشاره به تلاش‌هایی که کشورهای جهان در زمینه تولید محتوای فرهنگی و صادر کردن آن می‌کنند به چند مورد موفق از این موارد پرداخت و گفت:

«ترکیه را ببینید که با سرمایه‌گذاری در بخش سریال‌سازی خود چه کرده و یا کشوری مثل نیوزیلند که لوکیشن‌های عظیمی را تدارک دیده تا در آن فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت فیلمبرداری شود و تبدیل به یک منطقه پولساز برای کشورشان شود. ژاپنی‌ها نیز به همین منوال روی محتوای فرهنگی خود تلاش می‌کنند و نگاه‌هایشان به این مقوله اقتصادی است.»

استارت‌ آپ‌ های محتوایی خانه نوآوری

نیری با اعلام اینکه در کشور ما نیز باید نگاه به محتوای فرهنگی تغییر پیدا کند، تاکید کرد که دولت در این میان باید کاری کند تا جلوی مجوزهای دست‌وپاگیر برای استارت‌ آپ‌ها گرفته شو و روند کاری آنها را تسهیل ببخشد:

«ما قصد داریم تا حمایت‌های جزیره‌ای را یکپارچه کنیم و بتوانیم محکم و جامع پشت استارت ‌آپ‌ها بایسیم تا فعالان این اکوسیستم بتوانند راحت‌تر و بدون دردسر کار خود را ادامه دهند. امروزه برای دریافت برخی مجوزها باید چندین بار رفت و آمد داشت و قصد داریم تا این معضل را تا حد امکان برطرف کنیم.»

چهار استارتاپ نقاشیم، اینفوگرامر، جت‌ویدیو و دوزلی بوک در این مراسم رونمایی و توسط بنیانگذاران آنها به حاضران معرفی شدند.

استارت‌ آپ‌ های محتوایی خانه نوآوری

نقاشیم، استارت آپی است که به واسطه آن می‌توان از نقاشی‌های کودکان و محتوای تولید شده توسط آنها، محصولات مختلفی مانند تی‌شرت، پوستر،عروسک،انیمیشن و ماگ ساخت.

جت‌ویدیو نیز پلتفرمی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی سریع برای شرکت‌ها است که در عرض چند دقیقه می‌تواند با دریافت ویدیوها و عکس‌های مختلف از کاربر، آنها را ویرایش کرده و به شکل یک ویدیوی حرفه‌ای در بیاورد.

دوزلی بوک نیز در زمینه کتاب‌های شخصی‌سازی شده فعالیت می‌کند و تفاوتی که با سایر رقبای بازار دارد در این است که سیستم ارزش افزوده را به کتاب‌های شخصی خود نیز اضافه کرده و به عنوان مثال مادران و پدران می‌توانند از صدای خود به منظور قصه خوانی برای فرزندانشان استفاده کنند.

اینفوگرامر نیز بستر انجام پروژه‌های محتوای دیداری بوده و می‌تواند پروژه‌های گرافیکی گوناگونی را به دست فریلنسرهای متعدد برساند.

استارت‌ آپ‌ های محتوایی خانه نوآوری

گفتنیست خانه نوآوری تاکنون از طریق حمایت از استارتاپ‌ها 12 میلیارد تومان ایجاد ارزش کرده است. به گفته مسئولین این مجموعه، معیار اصلی خانه نوآوری برای جذب استارتاپ ها تیم آنها است. اصلی ترین مساله ما در انتخاب تیم ها این است که موسسان آنها توانایی تحمل میزان فشار زیاد را دارند یا نه و اینکه حوزه فعالیت آنها چه مسائلی است.

در انتهای مراسم، اعضای تیمهای استارتاپ‌های نقاشیم، جت ویدیو، اینفوگرامر و دوزلی‌بوک در بیرون از سالن برگزاری، به انتقال تجربه به دیگر فعالان استارتاپی پرداختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی