ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی
تکنولوژی

واحد توسعه هوش مصنوعی شیائومی به صورت مستقل آغاز به کار می کند

Pinecone از زیر مجموعه های شیائومی است که پیشتر اولین چیپست داخلی این شرکت به نام Surge S1 را طراحی کرد و حالا خبر رسیده که بخشی از این شرکت قرار است از پیکره آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

Pinecone از زیر مجموعه های شیائومی است که پیشتر اولین چیپست داخلی این شرکت به نام Surge S1 را طراحی کرد و حالا خبر رسیده که بخشی از این شرکت قرار است از پیکره آن جدا شده و تحت عنوان Dayu (به معنای ماهی بزرگ) فعالیت کند. عمده تمرکز این واحد روی توسعه چیپست های هوش مصنوعی برای دنیای اینترنت اشیاء قرار خواهد داشت که از آن جمله می توان به اسپیکرهای هوشمند و گجت های دیگری مانند آن اشاره کرد.

هوش مصنوعی شیائومی

در سال ۲۰۱۷ میلادی لی جون مدیرعامل شیائومی تایید کرد که سه تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند (در کنار کوالکام) واحد هوش مصنوعی اختصاصی خود را دارند و برای شیائومی مهم است که همگام با این شرکت ها حرکت نماید.

البته روشن است که محصولات این شرکت صرفا در تلفن های هوشمند شیائومی نمود نمی یابند (هرچند که باقی بخش های Pinecone به توسعه چیپست های موبایل ادامه خواهند داد) چراکه شیائومی در قلب اکوسیستمی قرار دارد که هرچیزی را شامل می شود؛ از جاروهای رباتیک گرفته تا ماشین های لباسشویی.

درآمدهای شیائومی از بخش اینترنت اشیاء در سال قبل دوبرابر شد

در سال ۲۰۱۸ میلادی، درآمدهای این شرکت در بخش اینترنت اشیاء تقریبا دوبرابر شد (یعنی رشد سال به سال ۸۶.۹ درصدی را تجربه کرد) و رشد آن نسبت به سال های قبل شتابی باور نکردنی داشت. در عین حال اما بازار تلفن های همراه در سراسر دنیا چند درصدی افت داشت و در نتیجه شرکت های مختلف را بر آن داشت تا استراتژی موبایل در کنار اینترنت اشیاء را به عنوان بهترین راه پیروزی در پیش بگیرند.

در ماه نخست سال ۲۰۱۹، شیائومی متعهد شد که طی پنج سال آتی ۱.۵ میلیارد دلار را صرف رشد اکوسیستم خانه هوشمند خود نماید که با تکیه بر هوش مصنوعی در دست توسعه است و وعده داد از دستاورد خود برای ساخت محصولات داخلی و سرمایه گذاری روی استارتاپ های مرتبط استفاده نماید. این شرکت همچنین همکاری هایی را با کمپانی سوئدی ایکیا (تولید کننده لوازم منزل) و TCL آغاز نمود.

شیائومی ۱.۵ میلیارد دلار روی توسعه هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهد کرد

اما نحوه سازمان دهی Dayu نیز به نوبه خود بسیار جالب است. شیائومی مالکیت ۲۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد گرفت و باقی سهام آن میان کارکنان تقسیم می شود. به این ترتیب Dayu قادر خواهد بود که به صورت مستقل درآمدزایی داشته باشد، هرچند که تعدادی از سازمان های سرمایه گذار از همین حالا برای خرید سهام این شرکت ابراز علاقمندی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی