ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری های لیتیوم یون

انتشار اولین کتاب نوشته شده توسط یک ماشین

انتشارات علمی Springer Nature نخستین کتاب تالیف شده توسط الگوریتم یادگیری ماشین را منتشر کرده است. این کتاب ۱۸۰ صفحه ای که « باتری های لیتیوم یون » نام دارد، به مباحث تخصصی باتری پرداخته و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

انتشارات علمی Springer Nature نخستین کتاب تالیف شده توسط الگوریتم یادگیری ماشین را منتشر کرده است.

این کتاب ۱۸۰ صفحه ای که « باتری های لیتیوم یون » نام دارد، به مباحث تخصصی باتری پرداخته و طبیعتا در آن خبری از خطوط داستانی مهیج، دیالوگ های جذاب یا پرورش کاراکتر نیست. الگوریتم مولف توسط محققان آزمایشگاه هوش مصنوعی ACoLi دانشگاه گوته در فرانکفورت توسعه یافته است.

در سال های اخیر به لطف گسترش محبوبیت گجت های دیجیتال مجهز به باتری و به ویژه موبایل ها، مطالعات بسیاری روی باتری های لیتیوم یون صورت گرفته تا جایی که تعداد مقالات منتشر شده در این زمینه طی سه سال گذشته بالغ بر ۵۳ هزار مورد برآورد شده است. مطالعه تمامی این موارد چندان امکانپذیر نیست و به همین خاطر محققان این پروژه به توسعه الگوریتم یادگیری ماشین دست زده اند که خلاصه ای جامع و کامل از آخرین تحقیقات پیرامون باتری های لیتیوم یون را در یک کتاب گرد آورده است. باتری های لیتیوم یون

این الگوریتم بر اساس موضوع درخواستی ابتدا هزاران کتاب و مقاله را در دیتابیس Springer Nature تحلیل کرده و عناوین مربوط را برگزیده است. در مرحله بعد پس از تجزیه و خلاصه سازی عناوین، مطالب را در قالب فصل ها و بخش های مختلف سازماندهی کرده که هر یک به جنبه خاصی از مبحث باتری ها می پردازند.

در نهایت برای هریک از این فصول به صورت خودکار یک خلاصه همراه با لینک هایی به مقالات مرجع تدوین شده است.

کاربردهای این الگوریتم به نوآوری ها و تحقیقات پیرامون باتری منحصر نیست و می توان از آن برای تهیه خلاصه های جامع در تمامی زمینه های مورد نظر بهره برد. تهیه چنین خلاصه هایی از برترین و مستندترین تحقیقات صورت گرفته در حوزه های فناوری، پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی و غیره می تواند به افزایش آگاهی محققان و در عین حال صرفه جویی بیشتر در زمان آنها منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    کاش خودش میخوندی خودش هم نتیجه گیری میکرد و تهش یک باتری بهتر می‌ساخت.‌‌ ما هم اینجا تو کامنت ها به اون اون فحش میدیم

مطالب پیشنهادی