ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قاضی‌زاده هاشمی در بازدید از اسنپ: قبای کهنه بر تن کسب‌و‌کارهای نوین نمی‌رود

«احسان قاضی‌زاده هاشمی»، رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (۴ اردیبهشت ۹۸) در بازدید از شرکت اسنپ، در خصوص چالش شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند اینترنتی با شهرداری‌ها گفت: «با توجه به اینکه شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

«احسان قاضی‌زاده هاشمی»، رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (۴ اردیبهشت ۹۸) در بازدید از شرکت اسنپ، در خصوص چالش شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند اینترنتی با شهرداری‌ها گفت:

«با توجه به اینکه شرکت اسنپ مجوز صنفی دارد و مراحل قانونی را در اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی طی کرده است، فعالیتش کاملا قانونی است و با توجه به رضایت مردم نباید نگران مخالفت‌های بعضی سازمان‌ها بود. باید این مسئله را مد نظر قرار داد که قبای کهنه و ناقص بر تن کسب‌و‌کارهای نوین نمی‌رود.»

«ژوبین علاقبند»، مدیرعامل اسنپ نیز با اشاره به همین مسئله و فشارهایی که به کسب‌وکارهای آنلاین تحمیل می شود، اعلام کرد: «شهرداری تلاش دارد، با تحمیل عوارض گزاف، اعمال روش‌های قیمت‌گذاری سنتی و وضع قوانین مخالف ماهیت کسب‌وکارهای نوین، راه تنفس این کسب‌وکارها را ببندد.»

از سایر موضوعات مهم مطرح شده در این بازدید می‌توان به معضلات سهمیه‌بندی سوخت، فشار شهرداری‌ها برای دخالت در سازوکار قانونی این شرکت‌ها و لزوم تشویق به استفاده از ماشین‌ها و موتورهای برقی در ناوگان حمل‌و‌نقل شهری اشاره کرد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل اسنپ‌تریپ با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کشورمان در زمینه توسعه گردشگری داخلی و خارجی به مشکلات موجود بر سر راه این کسب‌وکار از جمله گره‌های مالیاتی و مجوزهای متعدد و گاه موازی اشاره کرد. قاضی زاده نیز بر استفاده از ظرفیت‌های مجلس برای تسهیل و رونق گردشگری تاکید کرد.

مشکل تاکسی‌های آنلاین با شهرداری‌ها سابقه‌ای بیشتر از دو سال دارد. محل اختلاف نیز بر سر یک مجوز است. بر اساس توافقاتی که در سال ۹۵ انجام شده، پلتفرم‌های هوشمند حمل‌ونقل باید بر اساس نظارت شهرداری فعالیت کنند اما دستورالعمل این نظارت پس از ۲ سال هنوز نوشته نشده است، چراکه شهرداری و وزارت کشور اعتقاد دارند که تاکسی‌های آنلاین اساساً باید مجوزهای خود را از شهرداری دریافت کنند.

همین نکته به عقیده اسنپ و سایر تاکسی‌های آنلاین، مدل کسب‌وکار آنها را تغییر خواهد داد و از سوی دیگر هزینه‌های بالایی را نیز به آنها تحمیل خواهد کرد. دیجیاتو پیش از این با مدیران حقوقی تاکسی‌های آنلاین و مدیران تاکسیرانی گفتگوهایی انجام داده که می‌توانید این پرونده را اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی
    هادی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دعوای کلّه? گنده ها
    صبح کله سحرِ برم کله پاچه

مطالب پیشنهادی