ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیامک‌های مزاحم
تکنولوژی

جهرمی: شناسایی دو برادر که نقش بزرگی در تامین سیم‌کارت‌ پیامک‌های مزاحم داشتند

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک توئیت دو شرکت که متعلق به دو برادر است را به عنوان عامل مهم تامین سیم‌کارت‌ برای ارسال پیامک‌های مزاحم معرفی کرد. آذری جهرمی در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک توئیت دو شرکت که متعلق به دو برادر است را به عنوان عامل مهم تامین سیم‌کارت‌ برای ارسال پیامک‌های مزاحم معرفی کرد.

آذری جهرمی در صفحه توئیتر خود نوشت دو شرکت به نام‌های «داتیس شهر راز» و «تک رایان سپهر» مربوط به دو برادر در تأمین سیم کارت‌های ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی نقش زیادی داشته اند:

«شرکت اولی ۴۲ درصد و دومی ۳۱ درصد از سیم کارت‌هایشان - حدود ۲۰۰۰ هزار عدد - برای ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم استفاده شده است. برخورد می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات پیش از این با اشاره به کاهش ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های شخصی به ۴۰۰ سیم‌کارت در روز، از شناسایی و پیگیری قضائی شرکت‌ها و افراد ارسال‌کننده خبر داده بود.

پیامک‌های مزاحم

پیامک‌های مزاحم موضوعی است که وزیر ارتباطات مدت‌هاست مقابله با آنها را در دستور کار خود دارد. وزارت ارتباطات در ابتدا اقدام به شناسایی و مسدودسازی سیم‌کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی کرد. جهرمی این روند را ادامه داد و پس از مدتی در توییتر نظرسنجی برای ساماندهی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی انجام داد که در آن ۵۹ درصد از کاربران به موضوع محدودیت تعداد ارسال پیامک در روز رای دادند.

همچنین طبق آخرین آمار منتشرشده در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون ۱۲۲ هزار و ۱۱۶ سیم‌کارتی که به عنوان سیم‌کارت‌های مزاحم ارسال‌کننده‌ی پیامک تبلیغاتی شناسایی شدند، مسدود شدند. پیش از این نیز «مجید حقی» معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، با بیان این‌که پیامک‌های مزاحم در یک بازه زمانی دو تا سه ماهه به مراتب کم شده است، گفته بود شکایات درباره پیامک‌های تبلیغاتی هم به مراتب کمتر شده است. پیامک‌های تبلیغاتی در حال حاضر بیش‌تر از شماره‌های شخصی هستند و ارسال پیامک از سرشماره‌ها کمتر شده است.

 

پیامک‌های مزاحم

با شناسایی و مسدود کردن سرشماره‌های تبلیغاتی، صاحبان کسب‌وکارها به شماره‌های شخصی روی آوردند که به دلیل نامحدود بودن این شماره‌ها، شناسایی آنها دشوارتر شد. در ادامه رگولاتوری راهی را برای معرفی سیم‌کارت‌های مزاحم پیشنهاد داد که افراد بتوانند ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی را به سامانه ۱۹۵ معرفی کنند و البته خود رگولاتوری هم تصمیم به رفتارشناسی سیم‌کارت‌هایی که تنها برای ارسال پیامک از آنها استفاده می‌شد گرفت. بنابراین در حال حاضر می‌توان از سامانه #۸۰۰* برای جلوگیری از ارسال پیامک‌ها و سامانه ۱۹۵ برای مسدودسازی سیم‌کارت‌های شخصی مزاحم استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی